1-6- تعریف عملیاتی و مفهومی متغیرهای تحقیق ………………………………………………………7 1-6-1- تعریف مفهومی ……………………………………………………………………………… 7 1-6-2- تعریف عملیاتی ……………………………………………………………………………… 8 فصل دوم: مروری برادبیات و پیشینه تحقیق 2-1- تعریف وابستگی …………………………………………………………………………………………. 10 2-2- وابستگی و رسانه ………………………………………………………………………………………… 11 2-3- اعتیاد اینترنتی ……………………………………………………………………………………………… 14 2-4- نشانه ها و علایم بالینی اعتیاد اینترنتی ……………………………………………………………. 17 2-4-1-نشانه های روان شناختی …………………………………………………………………. 18 2-4-2-نشانه های جسمانی ……………………………………………………………………….. 18 2-4-3-نشانه های رفتاری …………………………………………………………………………. 18 2-4-4-نشانه های شناختی غیرسازشی ……………………………………………………….. 18 2-5- فیسبوک چیست؟ ………………………………………………………………………………………. 19 2-6- نشانه های فیس بوک بازان …………………………………………………………………………. 22 2-7- تاثیرات فیس بوک بر ابعاد مختلف زندگی ……………………………………………………. 22 2-8- آسیب های روانی وابستگی به فیس بوک ……………………………………………………. 31 2-9- هوش هیجانی چیست ……………………………………………………………………………….. 32 2-10- اهمیت هوش هیجانی ……………………………………………………………………………… 38 2-10-1- اهمیت هوش هیجانی درکنترل هیجانات ……………………………………………….. 39 2-10-2- اهمیت هوش هیجانی درروابط اجتماعی ……………………………………………….. 40 ……….. 2-10-3- اهمیت هوش هیجانی در مدیریت ………………………………………………….. 41 ……….. 2-10-4- اهمیت هوش هیجانی در موفقیت افراد …………………………………………… 41 2-11- ادراک هیجانات ………………………………………………………………………………………. 42 2-12- توضیحاتی درباره اصطلاحات مختلف مربوط به هوش هیجانی …………………………. 44 2-12-1- سواد هیجانی ………………………………………………………………………….. 44 2-12-2- توانش هیجانی ………………………………………………………………………… 46 2-13- الگوهای نظری هوش هیجانی ………………………………………………………………….. 48 2-13-1- هوش هیجانی مبتنی بر رگه و توانش …………………………………………… 48 2-13-2- الگوهای آمیخته ………………………………………………………………………… 50 2-13-3- الگوهای توانایی ………………………………………………………………………… 53 2-14- وجوه اشتراک الگوهای مختلف هوش هیجانی ………………………………………………… 54 2-15- فرایند تحولی هوش هیجانی ……………………………………………………………………….. 59 2-16- عوامل موثر بر فرایند تحول هوش هیجانی ……………………………………………………… 65 2-16-1- اجتماعی شدن ……………………………………………………………………………. 66 2-16-2- نقش والدین ………………………………………………………………………………. 66 2-16-3- سهم واکنش های والدین به هیجان های کودکان ……………………………. 67 2-16-4- سهم آموزش / پرورش والدین درباره ی هیجان ها ………………………… 67 2-16-5- سهم همسالان ……………………………………………………………………….. 68 2-16-6- سهم بالقوه ی واکنش های دوستان به هیجان های دیگران …………… 68 2-16-7- سهم بالقوه ی آموزش / پرورش دوستان درباره هیجان ها …………… 69 2-16-8- تحول شناختی ………………………………………………………………………. 70 2-17- کارکردهای هوش هیجانی …………………………………………………………………….. 71 2-17-1- هوش هیجانی،تفکرو روابط اجتماعی ………………………………………. 71 2-17-2 – هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا ………………………… 75 2-18- مروری بر تحقیقات انجام شده …………………………………………………………….. 77 فصل سوم: روش اجرای تحقیق 3-1- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………. 81 3-2- حجم نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………… 81 3-3- طرح تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 81 3-4– روش اجرای پژوهش ………………………………………………………………………….. 82 3-4-1- شرح جلسات ………………………………………………………………………. 82 3-5- ابزار پژوهش ………………………………………………………………………………………. 84 3-5-1- پرسشنامه هوش هیجانی بار- ان ……………………………………………. 84 3-5-2- مشخصات آزمون هوش هیجانی بار – اُن ………………………………… 84 3-5-3- نحوۀ نمره گذاری …………………………………………………………………. 86 3-5-4- پرسشنامه اعتیاد به فیس بوک برگن ………………………………………… 88 3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………….. 88 فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها 4-1- تحلیل توصیفی داده ها ………………………………………………………………………… 90 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 5-1- بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………. 96 5-2- محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………… 98 5-3- پیشنهادات …………………………………………………………………………………………. 98 منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………. 99 منابع فارسی ……………………………………………………………………………………. 100 منابع انگلیسی …………………………………………………………………………………. 102 پیوست ها …………………………………………………………………………………………………. 107 فهرست جداول جدول2-1- ……………………………………………………………………………………………………..55 جدول3-1- ……………………………………………………………………………………………………..81 جدول3-2- ……………………………………………………………………………………………………..87 جدول4-1- ……………………………………………………………………………………………………..90 جدول4-2- ……………………………………………………………………………………………………..91 جدول4-3- ……………………………………………………………………………………………………..91 جدول4-4- ……………………………………………………………………………………………………..92 جدول4-5- ……………………………………………………………………………………………………..93 جدول4-6- ……………………………………………………………………………………………………..94 چکیده تحقیق حاضر به بررسی اثر بخشی هوش هیجانی در کاهش وابستگی به فیسبوک دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران پرداخته است. فرضیه های تحقیق عبارتند از : 1- آموزش ارتقاء هوش هیجانی موجب کاهش وابستگی دانش آموزان دبیرستانی به فیس بوک می شود.

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 06:08:00 ق.ظ ]