4-1- سؤال اصلی تحقیق
نظر تهیه کنندگان رادیو درباره ویژگی‌ها و مؤلفه‌های برنامه سازی خلاق چیست؟

سؤال های فرعی تحقیق:
1- مهمترین متغیرهای سطح فردی مؤثر در برنامه‌سازی خلاق کدامند؟
2- مهمترین متغیرهای سطح سازمانی مؤثر در برنامه سازی خلاق کدامند؟

5-1- فرضیه‌های تحقیق
در حال حاضر به دلیل اکتشافی بودن پژوهش، فقط به سؤالات پاسخ داده می‌شود و فرضیه‌ها در پایان تحقیق استخراج می­شود.

6-1- تعریف مفاهیم
تعریف نظری:
خلاقیت : هارمون خلاقیت را فرایندی می‌داند كه بوسیله آن چیزی مثل فكر، ایده یا یك شی جدید تولید شود (كینگ واندرسون، 1386،ص17). “خلاقیت شیوه‌ای‌ از تفكراست كه ایده‌های جدید را بوجود می‌آورد.
لوتانز استاد رفتار سازمانی، خلاقیت را به وجود آوردن تلفیقی از اندیشه‌ها و رهیافتهای جدید افراد‌، می‌داند. پالیا خلاقیت را توانایی دیدن چیزها به صورت غیر‌معمولی و دیدن مشكلاتی كه هیچ كس دیگر آنها را نمی‌بیند و سپس ارائه رهیافتهای جدید و اثر‌بخش می‌باشد.
برنامه سازی : به فرایند ساخت برنامه های رادیویی در ساختار های متفاوت مانند : ساده ، تركیبی ساده، تركیبی نمایشی ،نمایش ، مسابقه ، میز گرد اطلاق می شود(برخوردار،1381ص45).
رادیو : در كنار مجموعه گسترده رسانه ها تلویزیون، سینما ،صنعت چاپ، خ

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

برگزاری ها، شبكه های اینترنتی و ماهواره‌ای رادیو یكی از اصلی‌ترین وسایل ارتباط جمعی است. ما نمی‌توانیم پیام های آن را ببینیم. این پیام‌ها تنها شامل صدا و سكوتند و از همین واقعیت منحصر به فرد رادیو است كه دیگر كیفیت‌های متمایز آن – از جمله ماهیت زبان آن طنزهایش و راههایی كه مخاطبانشان از آن استفاده می كنند – حاصل می شود. برای دست یابی به دیدی شفاف تر نسبت به رادیو و ویژگی‌های آن ، می توان آن را با وسایل دیگر برقراری ارتباط مقایسه كرد(كرایسل،1381،ص1).
تعریف عملیاتی :

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 02:09:00 ب.ظ ]