دانلود پایان نامه ارشد: شناسایی عـوامل موثر بر بهكارگیری بازاریابی الكترونیكی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه مدیران بنگاههای اقتصادی و اساتید دانشگاههای خوزستان | ... | |
استاد مشاور:
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب عنوان صفحه چکیـده………………………………………………………………………………………………………………………… 1
فصل اول:کلیات تحقیق 1-1-مقـدمه…………………………………………………………………………………………………………………… 3 1-2- بیان مسالهی تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 3 1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………………………………………… 4 1-4-اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. 5 1-5-فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 5 1-6- روششناسی پژوهش……………………………………………………………………………………………….. 6 1-7- روش جمعآوری داده ها …………………………………………………………………………………………… 6 1-8- جامعه و نمونهی آماری تحقیق……………………………………………………………………………………. 6 1-9- قلمـرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 7 1-9-1- قلمـرو موضوعی تحقیق……………………………………………………………………………………….. 7 1-9-2- قلمـرو زمانی تحقیق……………………………………………………………………………………………. 7 1-9-3- قلمـرو مکانی تحقیق……………………………………………………………………………………………. 7 1-10- کاربران نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………………. 7 1-11- تعـریف اصطلاحات بهکار رفته در تحقیق ………………………………………………………………….. 7 1-11-1-بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………………………. 7 1-11-2-فناوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………… 8 1-12- چارچوب کلی تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 8
فصل دوم:مبانی نظری و تحقیق های پیشین 2-1-مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 12 2-2-تعریف و مفهوم بازاریابی………………………………………………………………………………………….. 12 2-3- انـواع بازاریابی……………………………………………………………………………………………………… 13 2-3-1- بازاریابی صنعتی در مقابل بازاریابی مصرفی ……………………………………………………………. 13 عنوان صفحه 2-4-1- کالا و خدمات…………………………………………………………………………………………………… 17 2-4-2- قیمت گذاری…………………………………………………………………………………………………….. 19 2-5-بازاریابی و تبلیغات…………………………………………………………………………………………………. 20 2-5-1-انواع تبلیغات و اثر آن…………………………………………………………………………………………… 22 2-5-2- روشهای اجرای تبلیغات……………………………………………………………………………………… 23 2-5-3-تبلیغات اینتـرنتی…………………………………………………………………………………………………. 25 2-5-3-1-ایجاد ارتباط دوطرفه……………………………………………………………………………………….. 25 2-5-3-2- توانایی هدفگیری ایستا و پویا ی مشتریان……………………………………………………………. 26 2-5-3-3-دسترسی جهانی و شبانه روزی……………………………………………………………………………. 26 2-5-3-4- قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا……………………………………………………………………… 26 2-5-3-5-طراحی پیام آگهی…………………………………………………………………………………………… 26 2-5-3-6- ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان……………………………………………………………….. 26 2-5-3-7-قابلیت فروش………………………………………………………………………………………………… 26 2-5-3-8- ایجاد یك پیوند مستقیم به لیست محصولات………………………………………………………… 27 2-6- بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………………………… 27 2-6-2- تعریف بازاریابی الکترونیک………………………………………………………………………………….. 29 2-6-3- تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………… 30 2-7- نیاز به بازار الکترونیک…………………………………………………………………………………………….. 30 2-8- اهداف، مزایا و چالشهای بازاریابی الکترونیکی…………………………………………………………….. 31 2-8-1- اهداف بازاریابی الکترونیک…………………………………………………………………………………… 32 2-8-2- مزایای استفاده از بازاریابی الکترونیک……………………………………………………………………… 32 عنوان صفحه 2-10-3- موتورهای جستجو گر………………………………………………………………………………………… 36 2-10-3-1- قدرت موتورهای جستجوگر…………………………………………………………………………….. 36 2-10-3-2- تبلیغات هدفدار…………………………………………………………………………………………….. 36 2-10-4- بازاریابی ویروسی…………………………………………………………………………………………….. 37 2-11- پیشینهی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 38 2-12-خلاصهی فصل…………………………………………………………………………………………………….. 39
فصل سوم:روش انجام تحقیق 3-1- مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………… 41 3-2- سوالات و فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………….. 41 3-3-روششناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 42 3-3-1- نـوع تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 42 3-3-2-جامعه آماری تحقیق…………………………………………………………………………………………… 43 3-3-3- نمونهی آماری تحقیق و روش نمونه گیری………………………………………………………………… 43 3-3-4- روش و ابزار جمعآوری دادههای تحقیق………………………………………………………………….. 44 3-3-4-1- تجربههای آزمایشگاهی…………………………………………………………………………………….. 44 3-3-4-2- بررسی میدانی………………………………………………………………………………………………… 45 3-3-4-3- تحقیق پیمایشی………………………………………………………………………………………………. 45 3-4- متغیرها و مولفههای موثر بر بازاریابی الکترونیکی…………………………………………………………… 45 3-5- مقیاس اندازه گیری و طیف پرسشنامه…………………………………………………………………………… 48 3-6- ابزار سنجش و گـردآوری دادهها……………………………………………………………………………….. 49 3-6-1- روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 49 3-6-2- پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. 49 3-7- ابـزار و روشهای آماری تحقیق………………………………………………………………………………… 51 فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها 4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………. 53 عنوان صفحه 4-2- گردآوری داده ها و آمارههای توصیفی تحقیق……………………………………………………………….. 53 4-3-آزمون فرضیه های تحقیق با بهره گرفتن از آمار استنباطی…………………………………………………………. 58 4-3-1- آزمون فرضیهی اول…………………………………………………………………………………………….. 60 4-3-2- آزمون فرضیهی دوم……………………………………………………………………………………………. 61 4-3-3- آزمون فرضیهی سوم……………………………………………………………………………………………. 61 4-3-4- آزمون فرضیهی چهارم…………………………………………………………………………………………. 62 4-4-خلاصه ی فصل………………………………………………………………………………………………………. 63 فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادات 5-1- مقـدمه………………………………………………………………………………………………………………… 65 5-2-یافته های تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 65 5-3-محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………. 68 5-4- پیشنهادهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 68 5-4-1- پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………… 69 5-4-2- پیشنهادهایی برای تحقیقهای آینده…………………………………………………………………………. 69 منابع و مآخذ منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….. 71 منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………… 72 پیوست ها نمونهی پرسشنامه تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 74 چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………… 77 فهرست جدول ها عنوان صفحه جدول2-1-حیطهی بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………………… 34 جدول 3-1- چارچوب مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………… 42 جدول 3-2-مولفههای استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه………………………………………………………. 46 جدول3-3- مولفههای استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه……………………………………………………… 47 جـدول3-4-طیف لیکرت استفاده شده در پرسشنامه تحقیق……………………………………………………… 48 جـدول 3-5- متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام…………………………………… 49 جـدول 3-6-محاسبهی آلفای کرونباخ مربوط به سوالات پرسشنامه…………………………………………….. 50 جدول 4-1- تعداد پاسخگویان مرد و زن…………………………………………………………………………….. 53 جدول 4-2- پراکندگی در سن پاسخگویان…………………………………………………………………………… 54 جدول 4-3-پراکندگی در میزان تحصیلات پاسخگویان……………………………………………………………. 54 جدول 4-4- پراکندگی در وضعیت شغلی پاسخگویان…………………………………………………………… 54 جدول5-2- مولفههای عملیاتی درون سازمانی……………………………………………………………………… 66 جدول 5-3-مولفههای راهبردی برون سازمانی………………………………………………………………………. 67 جدول5-4- مولفههای عملیاتی برون سازمانی……………………………………………………………………….. 67
چکیـده هدف این تحقیق، بررسی عوامل اثرگذار بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه اساتید دانشگاه و مدیران بنگاههای اقتصادی استان خوزستان است. دادههای تحقیق با بهره گرفتن از نمونهی آماری شامل 152 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده و با تدوین چهار فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده و جهت آزمون فرضیه ها آزمون Z به کمک نرمافزارهای SPSS و Excel انجام شده است. شاخصهای بررسی شده به عنوان عوامل اثر گذار بر اجرای بازاریابی الکترونیک 24 مولفه بوده که به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتایج تحقیق نشان داد که چهار فرضیهی تحقیق تایید میشود. یعنی از دیدگاه پاسخ دهندگان مولفههای درون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی و همچنین مولفههای برون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی موثر هستند. واژههای کلیدی: بازاریابی، بازاریابی الکترونیکی، اینترنت فصل اول کلیات تحقیق 1-1-مقـدمه از اوایل قرن بیستم تحقیقات علمی زیادی در زمینه پیشرفتهای تکنولوژیکی انجام شده و با ایجاد فرصتهای مناسب بیشتری برای تحقیقات علمی، این امر به شکل یک چرخهی طبیعی درآمده است. این چرخه تاثیر با اهمیتی بر ساختارهای جاری در زندگی فردی و اجتماعی افراد و موسسات تجاری و ادارات دولتی داشته و عنصر اصلی در این چرخه « فناوری اطلاعات » بوده است. پیشرفت های فنآوری اطلاعات که تاثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد و واحدهای تجاری داشته است، بر بازاریابی و نحوهی فروش محصولات و خدمات مختلف نیز بی تاثیر نبوده و از جنبه های مختلف از جمله مفاهیم و گسترهی فعالیتها بر آن موثر بوده است. بنگاههای تجاری برای افزایش دامنهی فروش
[جمعه 1398-07-12] [ 05:02:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|