دانلود پایان نامه ارشد : شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانكداری اینترنتی | ... | |
دکتر محمد جلیلی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالبفصل اول: كلیات تحقیق1-1. مقدمه …………………………………………………………. 22-1. بیان مساله …………………………………………………….. 2 3-1. پیشینه و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………… 4 4-1. اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………… 5 5-1. قلمروی تحقیق………………………………………………………………………….. 5 6-1. سوالات تحقیق ………………………………………………………………. 6 7-1. فرضیات تحقیق …………………………………………………. 6 8-1. تعریف مفاهیم و واژههای تحقیق ………………………………………………………… 6 9-1. ساختار تحقیق و چگونگی ارتباط مباحث ………………………………………………….. 7 فصل دوم: ادبیات تحقیق 1-2. مقدمه ……………………………………………………………………….. 10 2-2. فناوری اطلاعات ……………………………………………………….. 10 3-2. معرفی تجارت الكترونیكی ………………………………………………………. 12 1-3-2. تاریخچه تجارت الكترونیك …………………………………………………….. 13 2-3-2. مزایای تجارت الكترونیكی ………………………………………………………….. 14 4-2. پیشینه بانكداری در ایران و جهان …………………………………………………………… 15 1-4-2. پیشینه بانكداری در جهان……………………………………………………………….. 15 2-4-2. پیشینه بانكداری در ایران………………………………………………………………….. 18 5-2. آمیخته بازاریابی خدمات بانكی ……………………………………………………………………. 21 1-5-2. قیمت………………………………………………………………………………………………… 22 2-5-2. محصول……………………………………………………………………………………………. 22 3-5-2. توزیع (مكان)……………………………………………… 23 4-5-2. ترویج و تبلیغ………………………………………………………………………………….. 23 6-2. معرفی پول و پول الكترونیك …………………………………………………………………………. 26 1-6-2. وظابف پول……………………………………………………………………………………………. 26 2-6-2. پول الكترونیكی…………………………………………………………………………… 27 3-6-2. انواع پول الكترونیكی………………………………………………………………………. 28 1-3-6-2. كارت اعتباری……………………………………………………………………………….. 28 2-3-6-2. كیف پول الكترونیكی………………………………………………………………………….. 29 3-3-6-2. چك الكترونیكی ……………………………………………………………………. 29 4-3-6-2. پول دیجبتالی ………………………………………………………………………………… 30 5-3-6-2. كارت مجازی ……………………………………………………………………………………… 30 7-2. بانكداری الكترونیكی در ایران و جهان ………………………………………………………… 31 1-7-2. بانكداری الكترونیكی در جهان …………………………………………………………. 31 2-7-2. بانكداری الكترونیكی در ایران …………………………………………………… 32 8-2. مزایای و معایب بانكداری الكترونیك…………………………………………………………….. 33 1-8-2. مزایای بانكداری الكترونیكی ……………………………………………………………….. 33 2-8-2. معایب بانكداری الكترونیكی ……………………………………………………………. 34 9-2. بانكداری اینترنتی ………………………………………………………………………………….. 36 10-2. عوامل موثر بر پذیرش بانكداری الكترونیك ………………………………………………. 41 1-10-2. راحتی ………………………………………………………………………………………….. 44 2-10-2. كاربرپسندی ………………………………………………………………………………. 45 3-10-2. آگاهی دهندگی ………………………………………………………… 46 4-10-2. اطمینان ……………………………………………………………………… 48 1-4-10-2. امنیت اطلاعات مشتریان ………………………………………………….. 50 2-4-10-2. صحت ارائه اطلاعات مبادلات توسط كانال …………………………………….. 50 11-2. مروری بر تحقیقات پیشین ……………………………………. 51 12-2. جمع بندی ………………………………………………………………………………….. 59 فصل سوم: روش تحقیق 1-3. مقدمه ……………………………………………………………………… 61 2-3. علت بررسی روش تحقیق …………………………………………. 61 3-3. روند تحقیق …………………………………………………………………………. 63 4-3. روشهای گردآوری داده ها و اطلاعات …………………………………………………… 63 1-4-3. مطالعات كتابخانهای ……………………………………………………………. 64 2-4-3. پرسشنامه …………………………………………………………………………… 64 5-3. جامعه و نمونه آماری ………………………………………………………………… 65 1-5-3. جامعه آماری ……………………………………………………………………. 65 2-5-3. نمونه آماری ……………………………………………………………………… 66 6-3. پایایی و روایی پرسشنامه ………………………………………………………… 67 1-6-3. پایایی پرسشنامه ……………………………………………………………. 67 2-6-3. روایی پرسشنامه ……………………………………………………………….. 68 7-3. روشها و تكنیكهای تحلیل آماری مورد استفاده ………………………………. 68 1-7-3. تحلیل عاملی تائیدی ……………………………………………………………. 68 2-7-3. آزمون t تك نمونه ای ……………………………………………………. 70 3-7-3. ضریب همبستگی رتبهای اسپیرمن ………………………………………………… 72 4-7-3. مدلسازی معادلات ساختاری ………………………………………………………… 73 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 1-4. مقدمه …………………………………………………………………………………………. 77 2-4. آمار توصیفی (توصبف دادهها) ……………………………………………………………….. 77 1-2-4. سن ………………………………………………………………………………………… 78 2-2-4. جنسیت ………………………………………………………………………………………….. 79 3-2-4. تحصیلات …………………………………………………………………………………… 80 4-2-4. میزان درآمد ماهیانه …………………………………………………………………………. 81 5-2-4. شغل ……………………………………………………………………………….. 83 3-4. آماری استنباطی ………………………………………………………………………. 84 1-3-4. بررسی روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها ………………………………….. 84 1-1-3-4. پایایی پرسشنامه …………………………………………… 85 2-1-3-4. روایی پرسشنامه ………………………………………… 86 2-3-4. آزمون فرضیات ……………………………………………………………………. 88 1-2-3-4. آزمون همبستگی ………………………………………………………………… 88 2-2-3-4. مدلسازی معادلات ساختاری ……………………………………….. 89 1-2-2-3-4. ارزیابی تناسب مدل …………………………………………… 90 2-2-2-3-4. برآورد مدل تحقیق ……………………………………………………… 91 4-4. بررسی نتیجه فرضیات ………………………………………………….. 93 5-4. نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………. 96 فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات 1-5. مقدمه ……………………………………………………………………………. 98 2-5. خلاصه نتایج ……………………………………………………………………….. 98 3-5. بحث …………………………………………………………………………….. 99 4-5. نتیجه گیری ……………………………………………………………. 101 5-5. پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ………………………………………………. 102 6-5. محدودیتهای تحقیق …………………………………………………… 103 1-6-5. محدودیتهای تخصیصی …………………………………………. 103 2-6-5. محدودیتهای عمومی…………………………………………………………… 103 7-5. جمع بندی …………………………………………………………….. 104 منابع و مأخذ…………………………………………………………………. 106 پیوستها پیوست 1. پرسشنامه …………………………………………………….. 115 پیوست 2. خروجی رایانهای نتایج تحقیق ………………………………. 118 2-1. بیان مساله دگرگونیهای جهان به واسطه و فنآوری اطلاعات، اینترنت و به تبع آن دولت الكترونیك و تجارت الكترونیك كه آن نیز به نوبه از فنآوری اطلاعات مشتق میشود، تحول ژرف و عمیقی در ارتباطات و فرآیند انتقال اطلاعات ایجاد كرده است. این شرایط، زمینهای را برای تسهیل انجام امور تجاری و خرید و فروش ایجاد نموده كه منجر به افزایش رقابت بین سازمانها شده است. بانكها نیز به عنوان موسساتی كه در حوزه های مختلف پولی و مالی فعالیت میكنند از این امر مستثنی نبوده و در انجام امور خود با موانع و تهدیدهای گوناگون مواجه هستند كه برای فائق آمدن بر آنها و دستیابی به فرصتهای بالقوه بازار باید دارای مزیتهای رقابتی باشند (آماده و جعفرپور، 1388). در سال ٢٠٠۵ بیش از ٧۵ درصد شرکتهای فعال در کشورهای توسعه یافته حداقل از یکی از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده می کنند. این روند برای بانک ها هم یک فرصت و هم یک تهدید بشمار میآید. (اسماعیلی،۱۳۸۶). از سوی دیگر بر اساس تحقیقات موسسه فارستر ۲۰ درصد اروپاییها از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می کنند که این مقدار بیش از دو برابر شده است (ساهوت و كوكروا، 2003). به هرحال صنعت بانکداری امروزه به سرعت در حال تغییر است. با توسعه اقتصاد بین المللی و رقابتی شدن بازارها، بانکها نیز تحت تأثیر قرار گرفتهاند، نیروی اصلی در این محیط تکنولوژی است که موجب شکستن موانع قانونی، جغرافیایی و صنعتی شده و محصولات وخدمات جدیدی ایجاد کرده است. با مطرح شدن عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و ورود رقبای خارجی به بازارهای مالی کشور، بانکهای ایرانی نیز نیازمند توسعه خدمات خود در راستای تغییرات تکنولوژیکی هستند. اگرچه طی سالها برخی از روش های ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی نظیر ماشینهای خودپرداز و کارتهای بدهی، در نظام بانکی کشور مورد استفاده قرار میگیرد، اما تا رسیدن به سطح کشورهای پیشرفته در زمینه بانکداری الکترونیکی راهی طولانی در پیش است (سید جوادین و سقطچی، 1385). نخستین گام در این راه شناسایی عوامل موثر بر پذیرش، تمایل به استفاده و وفاداری به این سیستمهای بانكداری الكترونیك می باشد. لازم به یادآوری است كه با افزایش خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت و شبکه جهانی وب، موضوع ایجاد اعتماد در تجارت الکترونیکی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. تجارت از طریق اینترنت مخاطراتی به همراه دارد که مهمترین دلیل آن عدم وجود اعتماد میان فروشنده و خریدار است و این موضوع به فقدان حضور فیزیکی خریدار و فروشنده در محل داد و ستد، فقدان امکان بررسی کالا و مکان فروش آن قبل از خرید و یا عدم دسترسی خریدار به کالا به محض خریداری آن، باز میگردد (اسماعیلی و همكاران، 2011). در بانكداری اینترنتی همانطور كه الادوانی (2001) نیز بیان داشت، ایجاد و حفط اعتماد مشتریان به این كانال مهمترین تاثیر را در گرایش افراد به استفاده از این كانال دارد. دلیل این امر را می توان در این دید كه تحقیقات قبلی بر تاثیر اعتماد بر رضایت و وفاداری مشتریان به كانالهای بانكداری تاكید دارند. بدین جهت بررسی عوامل موثر بر اعتماد مشتریان به كانال بانكداری اینترنتی بسیار مهم و حیاتی است. بر مبنای نظر دعایی و كمالی (1387) دو عامل نقش اساسی دارند كه عامل اول مربوط به ویژگیهای خود كانال بانكداری است و عامل دوم هم مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی میباشد، كه تاكید تحقیق حاضر بر شناسایی و اولویت بندی عوامل مربوط به كانال بانكداری است. همچنین تاثیر عوامل جمعیت شناختی بعنوان تعدیلگر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بنابراین هدف تحقیق حاضر شناسایی و رتبه كردن عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانكداری اینترنتی از دیدگاه مشتریان بانك ملت در سطح استان زنجان میباشد. 3-1. پیشینه و ضرورت تحقیق امروزه اكثر بانكها با محیطی كاملا پویا روبرو هستند و همه بانكها چه بزرگ و چه كوچك با توجه به تغییرات برق آسا در موقعیت های رقابتی و شرایط حاكم بر بازار، جذب و حفظ مشتریان تجاری را سر لوحه برنامه های خویش قرار دادهاند (آماده و جعفرپور، 1388). با توجه به مزایای بانكداری الكترونیكی اشاره شده توسط بیك زاده و وزیری (1387) كه در زیر آمده: صرفه جویی در هزینه های چاپ اسكناس و قوبض پرداختی،
[جمعه 1398-07-12] [ 05:03:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|