1-2. تعریف مساله
یک مرکز توزیع را در نظر میگیریم که بسیاری از قطعات مورد نیاز مشتریانش را تامین میکند، مشتریها هر روزه سفارشات را در مرکز توزیع قرار میدهند، سفارشهایی که تمام قطعات خواسته شدهی آن در انبار موجود باشد در همان روز برای مشتریان فرستاده میشوند و سفارشهاییهم که بخاطر کمبود حداقل یکی از قطعات آن تکمیلنشود(سفارشات به تاخیر افتاده[1]) به روزهای بعد موکول میشوند و در روزهای بعد در اولویت قرار میگیرند تا مدت زمان تاخیر آنها کم شود، چنین حالتی تعداد سفارشات تکمیل شده میتواند تحت تاثیر چگونگی تخصیص منابع موجود به سفارشها میباشد.در این پایاننامه یک مدل ریاضی غیرخطی دینامیک برای حداکثرکردن تعدادسفارشات پر شده معرفی می شود بهگونهای که مدت زمان تاخیری سفارشات به تاخیر افتاده حداقل شود.
1- 3. هدف از تحقیق
هدف از این تحقیق ارئهی یک مدل دینامیک ریاضی برای مسئلهی برنامهریزی انتخاب سفارشات به منظور ماکسیمم کردن تعداد سفارشات تکمیل شده و ارزیابی کارایی و اثربخشی آن می باشد .
1-4. فرضیات تحقیق
یک مرکز توزیع را در نظر میگیریم کهدرهر روز تعدادm سفارش از طرف خردهفروشان دریافت میکند و در هر سفارش شامل n نوع قطعه باتعداد معین می باشد و همچنین تعداد کل روزهاH را فرض میکنیم.
سفارشهایی که همهی قطعات خواسته شده در آن در انبار وجود داشته باشد در همان روز برای مشتری
فرستاده میشود و لی اگر حداقل یکی از قطعات خواسته شدهی سفارشی در دسترس نباشد آن سفارش در روزهای بعد در اولویت قرار میگرد تا مانع از به تاخیر افتادن زیاد آن سفارش نشود .
مقدار سفارش هرقطعه درهرسفارش مقدار مشخصی می باشد و مشتریان مختلف لزوما قطعات یکسانی در سفارشاتشان درخواست نمیکنند.
مقدارموجودی همان تولید روزانهی کارخانه و مقداری مشخص می باشد.
مشتریان دارای ارزش یکسانی برای مرکز توزیع می باشند .
موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 05:09:00 ب.ظ ]