امروزه، صنعت كشور، بیش از هر چیز نیازمند نوسازی و به كارگیری نگرش های نوین صنعتی می باشد. روش های كهنه و مرسوم در صنعت كشور، كاهش بهره وری و افت كیفیت را به ارمغان آورده است و این در حالی است كه مرزهای صنعت بسرعت در حال گسترش است و اصرار بر روش های سنتی، فاصله ایران را با دنیای صنعتی افزایش خواهد داد.

در این پروژه یكی از روش های سیستم كنترل سرعت موتور DC بررسی شده است. این نوع كنترل، PLL های قفل شده فاز نامیده می شود. در این روش، كنترل ولتاژ موتور DC از روش جدا سازی انجام شده است. ولتاژ DC ورودی توسط ترانزیستور دوقطبی جدا گردیده است.

PLL یك سیستم كنترلر فركانسی پایدار است كه كاربردهای وسیعی در ارتباطات و كنترل موتورها دارد. در اینجا سیستم PLL با تركیب VCO و یك مقایسه كننده فاز (آشكار كننده فاز) و كانتر قابل برنامه ریزی (تقسیم كننده فركانسی) جایگزین شده است.

پس از معرفی سیستم، مدلسازی آن انجام گردیده و اجزاء و مدارات آن مطرح شده است. توسط كن

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ترل كننده، فركانس دقیق ایجاد می شود و در نهایت به همراه كنترل كننده، شبیه سازی مورد نظر انجام می شود و در پایان نتایج شبیه سازی و مقایسه با سایر كنترل كننده ها ارائه می شود.

مقدمه

موتورهای dc كاربردهای وسیعی در صنعت سرعت متغیر، بخاطر مشخصه گشتاور مطلوبشان و سادگی كنترل دارند. در بسیاری كاربردهای حلقه باز تنظیم تحریك موتور

موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1398-07-12] [ 08:19:00 ب.ظ ]