دانلود پایان نامه رشته تربیت بدنی : مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشكار و غیرورزشكار | ... | |
مقایسه متغیرهای شناختی ـ انگیزشی دانشآموزان ورزشكارو غیرورزشكار دوره دوم متوسطه شهرستان تبریز (93-1392)استاد راهنما:دكتر زینت نیک آییناستاد مشاور:دكتر عبدالرضا امیر تاشبرای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) مقدمه آموزش و پرورش به مثابه، یک سازمان رشد یابنده، همیشه در طول تاریخ مورد توجه بوده است. وظیفه اصلی نظام آموزشی، تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمدی است که در زمینههای گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، راه را برای توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی هموار سازد. نیل به این اهداف درنظام آموزشی، مستلزم برنامهریزی دقیق ، مدیریت و رهبری افراد لایق و کاردانی است که بتوانند برنامهها را با موفقیت اجرا کنند، از آنجائیکه فرآیند آموزش و پرورش با انسان سروکار دارد و چون انسان موجودی پیچیده است، از این رو نظام آموزشی و کارورزان آن به ایفای دشوارترین و پر مسئولیتترین وظایف اجتماعی اشتغال دارند، چرا که تربیت انسان با در نظرگرفتن کلیه ابعاد و ویژگیهایش نیاز به سازماندهی اصولی و علمی و کارشناسانه دارد. تربیت بدنی بخشی از تعلیم و تربیت عمومی است که ممکن است با فعالیتهای متنوع و دامنه وسیع برنامههایش به صورت روزافزون، عاملی تقویتکننده و یاریرسان باشد، که سیستم آموزش و پرورش هر جامعهای در راه رسیدن به اهدافش از آن برخوردار است. رفتار دانشآموزان به ویژه رفتارهای عاطفی و اجتماعی، فیزیکی آنها در اثر ارتباط و تعامل مداوم با والدین و دوستان و عوامل محیطی شکل میگیرد. در این مراحل، اگر روشهای صحیح تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول علمی ناشی از علوم مختلف مانند روانشناسی در تربیت بدنی، به کار گرفته شود میتوان امیدوار بود که دانشآموزان در ابعاد مختلف به رشد مطلوب دست یابند. در این میان بخش اعظم یادگیریهای مختلف حرکتی، اجتماعی و تربیتی دانشآموزان به واسطة بازی و فعالیتهای جسمانی حاصل میشود به عبارتی دیگر بازی و ورزش به عنوان یکی از شکلهای تماس اجتماعی، ضمن پرورش قوای فیزیکی، به تربیت و یادگیری قوای عقلانی و تربیتی نیز کمک میکند.عملکرد دانشآموزان در زمین ورزشی وفعالیت بدنی یک مسئله مهم برای پژوهشگران آموزشی میباشد.توسعه ورزش در مدارس نه تنها میتواند باعث سلامت بدنی و روانی شود، بلکه علت نشاط وشادی در جامعه و بهبود عملکرد آموزشی در حوزههای دیگر است. عوامل انگیزشی یکی از فاکتورهای موثر بر عملکرد دانشآموزان، و تفاوتهای فردی یکی از موضوعات مهم در انگیزش افراد است (جمشیدی و همکاران،1391).
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 04:17:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|