دانلود پایان نامه ارشد : ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکهای نیروی انسانی | ... | |
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده: رشد سریع تکنولوژی، تغییرات روزافزون در نیازهای مشتریان و افزایش رقابت در بازارهای جهانی، باعث شده است تیمهای توسعه محصول جدید با فشار زیادی جهت ارائه هرچه سریعتر محصولات جدید با هزینه و کیفیت مناسب مواجه شوند. شکل گیری تیمهای توسعه محصول جدید ( NPD ) نقشی بسیار حیاتی در پروژههای NPD ایفا می کند. ما در این پژوهش یک مدل بهینهسازی چندهدفه تشکیل تیم ارائه دادیم که در آن تواناییهای جامع و روابط میانفردی اعضا درنظر گرفته شده است. برای عنوانکردن تواناییهای هر فرد یک فرایند تحلیل سلسلهمراتبی فازی بر مبنای روابط ارجحیت فازی بهکار گرفته شده است؛ این روش سازگاری و دقت ارزیابی را تضمین کرده و بر کاستیهای استفاده از متغیرهای قطعی غلبه می کند. علاوه بر آن، شاخص نوع مایرز- بریگز برای مدلسازی روابط میانفردی به کار رفت که ساختار آن براساس گروهبندی شخصیتها در MBTI شکل گرفته و با تبدیل این روابط به اعداد توصیف مدل را تسهیل می کند. همچنین برای حل مدل مذکور از دو رویکرد مختلف دقیق وفراابتکاری استفاده شده است. روش دقیق اتخاذ شده روش آرمانی فازی میباشد که با مطرح کردن مفهومی به نام تابع عضویت یا تابع مطلوبیت برای هر یک از توابع و سپس با ماکزیمم کردن آن برای تک تک اهداف به دنبال نزدیک کردن هر یک از اهداف به مقدار بهینه خود است. الگوریتم ژنتیک یکی از الگوریتمهای بهینهسازی تکاملی است که در حل مسأله موردنظربه کار رفته است. نتایج حاصل از مقایسه این دو روش نشان داد که الگوریتم ژنتیک برنامهنویسی شده در متلب هم از لحاظ زمان، هم کیفیت جواب بهتر از لینگو عمل می کند. کلمات کلیدی: توسعه محصول جدید(NPD)، تشکیل تیم، AHP فازی، تست MBTI ، برنامه ریزی آرمانی فازی
فهرست مطالب فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق.. 1 1-1- مقدمه. 2 1-2- ضرورت و اهداف تحقیق.. 2 1-3- بیان مسأله. 3 1-4- فرضهای مسأله. 3 1-5- ساختار تحقیق.. 4 فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 5 2-1- مقدمه. 6 2-2- پیشینه تحقیق.. 6 2-3- توسعه محصول جدید ( NPD ) 9 2-3-1- اهداف فرایند توسعه محصول جدید. 10 2-3-2- مراحل اصلی فرآیند توسعه محصول جدید. 11 2-3-2-1- ایدهیابی و ایدهزایی.. 11 2-3-2-2- پالایش ایدهها و انتخاب یك ایده 11 2-3-2-3- توسعه مفهوم. 12 2-3-2-4- توسعه استراتژی بازاریابی.. 12 2-3-2-5- بررسی تجاری.. 12 2-3-2-6- توسعه محصول. 14 2-3-2-7- آزمایش بازار. 15 2-3-2-8- تجاریكردن. 15 2-4- منطق فازی.. 15 2-5- آزمون شخصیتی MBTI 17 2-6- مبانی رفتار گروه و شناخت تیم. 24 2-6-1- تفاوت گروه با تیم ( گروه کاری) 25 2-6-2- انواع تیم. 26 2-6-3- خلق تیمهایی با عملکرد عالی.. 27 2-7- بهینهسازی چندهدفه. 28 2-7-1- تعریف مسائل بهینهسازی چندهدفه. 29 2-7-2- مفهوم بهینگی پارتو و مجموعه غیرمغلوب… 31 2-7-3- روشهای حل مسائل بهینهسازی چندهدفه. 32 2-7-3-1- روش مجموع وزنی.. 32 2-7-3-2- روش برنامه ریزی آرمانی.. 33 2-7-3-3- روش برنامه ریزی آرمانی فازی.. 33 2-7-3-4- روش اپسیلون- محدودیت… 35 2-8- الگوریتم ژنتیک GA.. 35 2-8-1- اجزای الگوریتم ژنتیک… 36 2-8-2- عملگرهای الگوریتم ژنتیك… 37 2-8-2-1- عملگر انتخاب… 37 2-8-2-2- عملگر تقاطع. 39 2-8-2-3- عملگر جهش… 41 فصل سوم: ارائه مدل و روش تحقیق.. 42 3-1- مقدمه. 43 3-2- تعریف مسأله. 43 3-3- ارائه مدل ریاضی پیشنهادی.. 44 3-3-1- اندیسها 44 3-3-2- پارامترهای ورودی.. 44 3-3-3- متغیرهای تصمیمگیری.. 44 3-3-4- مدل ریاضی.. 45 3-3-5- تحلیل مدل. 46 3-4- روش حل.. 46 3-4-1- روش AHP فازی براساس روابط ارجحیت زبانی فازی LinPreRa. 47 3-4-2- ارزیابی روابط بینفردی براساس آزمون MBTI 49 3-4-3- روش برنامه ریزی آرمانی فازی.. 51 3-4-3- ساختار كلی الگوریتمهای ژنتیكی.. 51 3-4-3-1- مراحل حل مسائل در الگوریتم ژنتیک… 52 فصل چهارم: محاسبات و یافته های تحقیق.. 55 4-1- مقدمه. 56 4-2- حل یک مسأله بهوسیله لینگو. 56 4-3- نحوه نمایش جواب… 59 4-4- ارزیابی نتایج بهدستآمده از لینگو و متلب… 62 فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات… 63 5-1- نتیجهگیری.. 64 5-2- پیشنهادات آتی.. 65 منابع و مآخذ. 66
جدول ( 2-1 ). متغیرهای زبانی.. 17 جدول ( 2-2 ). مقایسه دو بعد برونگرا و درونگرا 18 جدول ( 2-3 ). مقایسه دو بعد شمی و حسی.. 18 جدول ( 2-4 ). مقایسه دو بعد احساسی و فکری.. 18 جدول ( 2-5 ). مقایسه دو بعد ملاحظهکننده و داوریکننده 19 جدول ( 2-6 ). مقایسه تیم و گروه 25 جدول ( 3-1 ). روابط میان انواع بعدهای شخصیتی.. 50 جدول ( 3-2 ). ماتریس مقیاس روابط بینفردی نرمالسازیشده 50 جدول ( 4-1 ). روابط میانفردی نرمالسازیشده 5 نفر نیروی انسانی.. 56 جدول ( 4-2 ). وزن نهایی هر فرد. 56 جدول ( 4-3 ). زمان مورد نیاز هر پروژه برای هر مهارت… 56 جدول ( 4-4 ). زمان آزاد هر فرد برای هر مهارت… 57 جدول ( 4-5 ). ماتریس توانایی هر فرد برای انجام هر مهارت در هر پروژه 57 جدول ( 4-6 ). مقایسه نتایج بهدستآمده از لینگو و متلب… 62
شکل (2-1). مراحل اصلی فرآیند توسعه محصول جدید. 11 شکل (2-2). نمودار منحنیهای عمر محصولات مختلف… 14 شکل (2-3 ). تابع عضویت مثلثی.. 16 شکل ( 2-4 ) نمونه ای از توابع عضویت فازی.. 16 شکل ( 2-5 ). مقایسه تیم و گروه 25 شکل ( 2-6 ). انواع تیم ( از چپ به راست ): تیم حلکننده مسأله، تیم خودگردان و تیم متخصص…. 27 شکل ( 2-7 ). مثالی از نگاشت بین فضای جواب وفضای توابع هدف… 30 شکل( 2-8 ).الف-بیان تصویری بهینگی پارتو درفضای هدف.ب-روابط بین جوابها درفضای هدف… 31 شکل ( 2-9 ). تقسیمبندی استراتژیهای جستجو. 36 شکل ( 2-10 ). نحوه ارزیابی شایستگی در چرخ رولت… 39 شکل ( 2-11 ). یک نمونه تقاطع. 40 شکل ( 2-12 ). نمونه ای از تقاطع دونقطهای.. 40 شکل ( 2-13 ). نمونه ای از تقاطع یکنواخت… 41 شكل ( 2-14 ) یك كروموزوم قبل و بعد از اعمال عملگر جهش… 41 شکل ( 3-1 ). شبهکد یک الگوریتم ساده ژنتیک… 53 شکل ( 3-2 ). فلوچارت الگوریتم ژنتیک… 54 شکل ( 4-1 ). تخصیص 5 کارمند به 2 پروژه و 2 مهارت… 59 شکل ( 4-2 ). یک کروموزوم تصادفی برای مثال. 60 شکل ( 4-3 ). نحوه عملکرد عملگر تقاطع. 61 – مقدمه
[جمعه 1398-07-12] [ 12:58:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|