دانلود پایان نامه ارشد : اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر در کارگران | ... | |
اهمیت و ضرورت پژوهش… 7 اهداف پژوهش… 9 هدف اصلی. 9 اهداف فرعی. 10 فرضیههای تحقیق. 10 تعاریف مفهومی وعملیاتی متغیرهای پژوهش… 10 تعریف عملیاتی. 10 فصل دوم. 11 پیشینه پژوهش… 11 طبقه بندی مواداعتیاد آور براساسDSM-IV-TR.. 14 ملاک های تشخیصی برای سومصرف مواد DSM-IV-TR.. 14 همه گیرشناسی. 17 اعتیاد در ایران. 19 سبب شناسی. 20 سبب شناسی مصرف و وابستگی به مواد 21 نظریه های ژنتیک.. 22 نظریه های نورو و شیمیایی : 22 عوامل فردی. 26 قسمت اول پیشینه اعتیاد 29 راهبردهای پیشگیری از سو مصرف مواد ازنظر محتوایی،بوتوین وهمکاران. 30 تعریف مهارت های زندگی. 32 مبانی نظری مهارت های زندگی. 33 1) نظریه یادگیری اجتماعی. 34 2) نظریه نفوذ اجتماعی. 35 3) نظریه حل مسأله شناختی. 35 4) نظریه هوش چند بعدی: شامل هوش عاطفی. 36 5) نظریه خطر و جهندگی. 36 6) نظریه ساخت گرایی روان شناسی. 37 اهمیت یادگیری مهارت های زندگی. 37 الف) افزایش سلامت روانی و جسمانی. 38 اهداف آموزش مهارت های زندگی. 39 از جمله مهمترین اهداف برنامه آموزش مهارت های زندگی شامل: 39 اجزاء و ابعاد مهارت های زندگی. 40 1-مهارت خودآگاهی. 42 مؤلفه های اصلی خودآگاهی. 43 اهمیت خودآگاهی. 43 2-مهارت کنترل خشم. 43 شیوه های مدیریت خشم. 44 3-مهارت مدیریت استرس.. 44 مهارت های مقابله با استرس.. 45 4-مهارت مدیریت زمان. 46 5-مهارت مقابله با خلق منفی. 46 مهارت های مقابله با افسردگی. 47 6-مهارت تصمیم گیری. 47 7-مهارت حل مسأله. 48 8-مهارت همدلی کردن. 49 9- مهارت رفتار جرأت مندانه. 49 انواع رفتار جرأت مندانه: 50 10-مهارت ارتباط بین فردی. 50 مهارت های برقراری ارتباط. 51 روش های آموزش مهارت های زندگی. 51 برنامه پیشگیری آموزش مهارتهای زندگی. 51 کشورهای پیشرفته چه کار کرده اند؟ 51 وضعیت برنامه آموزش مهارت های زندگی در ایران. 52 نگرش مثبت نسبت به اعتیاد 53 عوامل موثر بر اعتیاد در محیط های کارگری. 54 3-4-نمونه و روش نمونه گیری. 67 3-5-ابزار پژوهش… 67 3-6-روش اجرای پژوهش… 69 3-7- جلسات آموزشی مهارت های زندگی. 70 جلسات.. 70 جلسه اول. 70 -آشنایی اعضای کارگاه با یک دیگر ،پیش آزمون. 70 -آشنایی اعضای کارگاه با فضای کلاس مهارت های زندگی. 70 جلسه دوم. 70 -مهارت خودآگاهی. 70 -موضوعات خودآگاهی : 70 جسمانی – خود ارزیابی صحیح. 70 -اهمیت اطرافین نزدیک در خود آگاهی. 70 -فشار گروه با محیط کار(مهارت قاطعیت با تکیه بر اعتماد به نفس در کارگران) 70 -تکالیف عملی : جواب به این سوال که چرا افراد جرأتمندانه رفتار نمی کنند . 70 -من کیستم ؟ 70 جلسه سوم. 70 -مهارت کنترل خشم. 70 -آشنایی با خشم. 70 -علل ایجاد خشم. 70 -تکلیف عملی: وقتی خشمگین می شوی چه کاری انجام می دهی. 70 -(توضیح سبک های مختلف افراد در موقعیت خشم برانگیز 70 -ویژگی افراد ماهر در کنترل خشم در محیط کاری و همکاران. 70 جلسه چهارم. 71 قاطعیت : ویژگی رفتار قاطعانه ،چگونگی برخورد قاطعانه. 71 -مهارت مقابله با استرس.. 71 -آشنایی با موقعیت های استرس زا در محیط کار 71 – تفاوت های فردی مقابله با استرس.. 71 -تأثیر استرس بر بدن : آثار جسمانی ، روان شناختی. 71 – سبک های مقابله با استرس.. 71 جلسه پنجم. 71 مهارت حل مسأله و تصمیم گیری. 71 -آشنایی با مشکل. 71 ویژگی های افراد ضعیف در مهارت حل مساله و تصمیم گیری. 71 -آگاهی به احساس و هیجان در موقعیت های حل مساله و تصمیم گیری. 71 – تعریف دقیق مساله. 71 – بارش فکری – ارزیابی گزینه ها و انتخاب راه حل. 71 – اجرا و بازبینی راه حل. 71 جلسه ششم. 71 مهارت های ارتباطی. 71 -ضرورت تسلط بر مهارت های ارتباطی در محیط های کاری. 71 -سبک های برقراری ارتباط (منفعل ،پرخاشگر،ابزار وجود) 71 -افزایش کیفیت ارتباطی با دیگران. 71 -فیدبک جلسه ،بازی نقش… 71 جلسه هفتم. 71 تفکر خلاق. 71 -تعریف.. 72 -انواع تفکر واگرا و هم گرا 72 -موانع تفکر خلاق. 72 – اهمیت تفکر خلاق در نگرش منفی نسبت به مواد. 72 جلسه هشتم. 72 پس آزمون. 72 جمع بندی. 72 سلامت روان. 72 تشکر و قدردانی از کارگران و مسئولین برای حضور در کارگاه 72 3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 72 فصل چهارم. 73 یافته های پژوهش… 73 الف) یافته های توصیفی. 74 جدول 1- وضعیت تحصیلات آزمودنی ها در گروه های کنترل و آزمایش… 74 جدول 2- وضعیت سن آزمودنی ها در گروه های کنترل و آزمایش… 75 جدول 3- وضعیت گرایش به مواد آزمودنی ها در گروه های کنترل و آزمایش ( پیش آزمون و پس آزمون) 75 یافته های استنباطی. 76 فرضیه پژوهش… 76 جدول 4- آزمون همگنی واریانسها 76 جدول 5- آزمون کوواریانس برای تاثیر آزمون آموزش مهارتهای زندگی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر 76
[جمعه 1398-07-12] [ 12:44:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|