استفاده از تجارت الكترونیك كاهش چشمگیر هزینههای معاملاتی، دسترسی آسان به اطلاعات، افزایش درصد فروش، بالا رفتن قدرت انتخاب مصرفكنندگان، كاهش و حذف محدودیت بازار، افزایش تعداد عرضهكنندگان كالاها و در نهایت افزایش توان رقابت و رقابتی شدن بنگاهها، بخشها و اقتصاد ملی میشود.
بیمه الكترونیكی نیز كه كاربرد اینترنت و فنآوری اطلاعات در توزیع و تولید خدمات بیمهای است یكی از زیر مجموعههای تجارت الكترونیك محسوب میشود كه همگام با توسعه اینترنت، بسط و گسترش یافته و استفاده از آن در سالهای اخیر در كشورهای مختلف مرسوم شدهاست. بررسی تاثیر تجارت الكترونیك بر شركتهای بیمه هدف اصلی این مطالعه بوده است. تاكید بر مفهوم بیمه الكترونیكی، مزایا و ملزومات آن، نقش آن در صنعت بیمه و ضرورت توجه به اجرای موفق آن در جنبه های مختلف بازار بیمه مورد بحث قرار گرفته است.
فهرست مطالب
چکیده 2
مقدمه 5
مفهوم تجارت الکترونیک 6
تاریخچه تجارت الكترونیكی 6
ویژگیهای تجارت الكترونیكی 7
منافع بهكارگیری تجارت الكترونیكی برای سازمانها و مشتریان آنها 8
سطوح بلوغ سازمانی در ارتباط با تجارت الكترونیكی 8
موانع و محدودیتهای فراروی تجارت الكترونیكی 9
بیمه 10
بیمه الکترونیک 10
سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته داخلی 11
سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته خارجی 12
بیمه و مراحل تجارت الكترونیكی 13
رویكرد شركتهای بیمه به خدمات بیمهای الكترونیكی 13
اهداف و کاربرد 14
مسائل و مشکلات فراروی صنعت بیمه 15
بررسی بیمه الکترونیکی جهت افزایش کارایی در صنعت بیمه 16
تاثیرات تجارت الكترونیكی بر بیمه 17
ریسك الكترونیكی : فرصتی برای صنعت بیمه 20
تسهیلات شركتهای بیمهگر برای كاربران اینترنتی 23
وضعیت استفاده از تجارت الكترونیكی در بیمه های خارجی 23
وضعیت استفاده از تجارت الكترونیكی در بیمه های ایران 25
راهکارها و پیشنهادات 28
نتیجه گیری 31
منابع و مآخذ 32
مقدمه
مقایسه تحولات سه دهه اخیر حاکی از آن است که این تحولات نسبت به گذشته تفاوت اساسی دارد که علت اصلی این اختلافات مربوط به انقلابی است که در این دههها رخ
موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1398-07-12] [ 04:50:00 ق.ظ ]