پایان نامه یک مدل ریاضی برای ارتباط زنجیره تأمین یکپارچه و کیفیت محصول | ... | |
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب فصل اول ، مقدمه و کلیات تحقیق……………………………………………………………………………….1 1-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………..2 1-2 بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………….2 1-3 اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………3 1-4 ساختار پایاننامه………………………………………………………………………………………………………………4 فصل دوم، مرورادبیات………………………………………………………………………………………………..5 2-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….6 2-2 تاریخچه پیدایش زنجیره تامین…………………………………………………………………………………………6 2-3 مفهوم زنجیره تامین…………………………………………………………………………………………………………8 2-4 یکپارچگی زنجیره تامین…………………………………………………………………………………………………9 2-5 مفاهیم کیفیت……………………………………………………………………………………………………………..11 2-5-1 طبقه بندی های تعریف کیفیت…………………………………………………………………………12 2-6 مسائل NP-hard………………………………………………………………………………………………….13 2-7 روشهای حل مسائل……………………………………………………………………………………………………13 2-8 مقدمه ای بر الگوریتم های برگرفته از اصول تکامل طبیعی……………………………………… ………… 16 2-8-1 چارلز داروین……………………………………………………………………………….16 2-8-2 انتخاب طبیعی………………………………………………………………………………………………17 2-8-3 گرگور مندل ……………………………………………………………………………………………..17 2-8-4 نظریۀ ترکیبی انتخاب طبیعی…………………………………………………………………………..18 2-9 مسائل بهینه سازی چندهدفه و روش های حل آن ها……………………………………………………………19 2-9-1 الگوریتم NSGA-II……………………………………………………………..21 2-9-2 الگوریتم MOPSO …………………………………………………………….22 2-9-2-1 ایده طراحی الگوریتم ……………………………………………………………………23 2-9-2-2 تشریح کلی الگوریتم……………………………………………………………………..24 2-9-3 روش محدودیت- Ԑ……………………………………………………………………. …………………….26 2-10 مروری بر تحقیقات مرتبط……………………………………………………………………27 2-12 جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………..29 فصل سوم ،ارائه مدل پیشنهادی ………………………………………………………………31 3-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..32 3-2 ویژگی های مدل…………………………………………………………………………………………………………34 3-3 مدل ریاضی مسئله………………………………………………………………………………………………………..34 3-3-1 معرفی اندیسهای مدل…………………………………………………………………………………..34 3-3-2 معرفی پارامترهای مدل…………………………………………………………………………………..34 3-3-3 معرفی متغیرهای تصمیم…………………………………………………………………………………..35 3-3-4 ارائه مدل برنامه ریزی عددصحیح……………………………………………………………………..36 3-3-5 شرح محدودیت ها ……………………………………………………………………….37 فصل چهارم، ارائه روش حل و تحلیل آن……………………………………………………………39 4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..40 4-2 نتایج حل با روش دقیق محدودیت-Ԑ………………………………………………………………………………40 4-3 شرحی بر نحوه طراحی NSGA-II………………………………………………………………………………….41 4-3-1 عملکردچرخه ای…………………………………………………………………………..45 4-3-2 نخبه گرایی……………………………………………………………………………………45 4-3-3 تقاطع…………………………………………………………………………………………….47 4-3-4جهش……………………………………………………………………………………………47 4-3-5 شروط توقف………………………………………………………………………………………………..50 4- 4 شرحی بر نحوه طراحی MOPS……………………………………..…………………………………………..51 4-5 اجرای الگوریتمها…………………………………………………………………………………………….52 4-5-1 نتایج سایز کوچک………………………………………………………………………………………..54 4-5-1-1 اندازه یک ونمونه یک……………………………………………………………………55 4-5-1-2 اندازه یک و نمونه دو…………………………………………………………………….55 4-5-1-3 اندازه یک و نمونه 3……………………………………………………………………….55 4-5-2 نتایج سایز متوسط………………………………………………………………………………………….57 4-5-2-1 اندازه 2 و نمونه 1………………………………………………………………………….57 4-5-2-2 اندازه 2 و نمونه 2………………………………………………………………………….58 4-5-2-3 اندازه 2 و نمونه 3………………………………………………………………………….60 4 -5-3 نتایج سایز بزرگ……………………………………………………………………………………….60 4-5-3-1 اندازه 3 ونمونه 1…………………………………………………………………………..61 4-5-3-2 اندازه 3 و نمونه 2………………………………………………………………………….62 4-5-3-3 اندازه 3 و نمونه 3………………………………………………………………………….63 فصل پنجم، نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………….64 5-1 نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………..65 5-2 پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………….66 منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………..67
فهرست جداول جدول (2-1) چارلز داروین ………………………………………………………………………………………………….16 جدول(2-2) گرگور مندل……………………………………………………………………………………………………..17 جدول(2-3) مروری بر تحقیقات مرتبط…………………………………………………………………………………..27 جدول (3-1) فهرست اندیس های مدل…………………………………………………………………………………..34 جدول (3-2) فهرست پارامترهای مدل…………………………………………………………………………………….34 جدول (3-3)فهرست متغیرهای عدد صحیح و غیر صحیح استفاده شد ه در مدلسازی………………………35 جدول(4-1) نتایج روش محدودیت-Ԑ…………………………………………………………………………………..41 جدول(4-2) تابع تجمعی………………………………………………………………………………………………………46 جدول(4-3) ترکیبات قابل استفاده…………………………………………………………………………………………50 جدول(4-5) اندازه کوچک…………………………………………………………………………………………………54 جدول(4-6) اندازه متوسط…………………………………………………………………………………………………….58 جدول(4-7) سایز بزرگ………………………………………………………………………………………………………60
فهرست شکلها شکل(2-1) حرکت پرندگان…………………………………………………………………………………………………25 شکل (4-1) نمایشی از کروموزوم شکل گرفته برای نگهداری تامین کننده هر قطعه…………………………42 شکل (4-2) ماتریس نگهدارنده اطلاعات توزیع محصولات بین فروشندگان مختلف……………………….42 شکل(4-3) ماتریس نگهدارنده اطلاعات توزیع قطعات یدکی بین فروشندگان متعلق به زنجیره………….43 شکل(4-4) نحوه تولید فرزندان از تقاطع …………………………………………………………………………………48 شکل(4-5)نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز اول نمونه 1…………………………………………………………56 شکل(4-6) نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز اول نمونه 2………………………………………………………..56 شکل(4-7) نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز اول نمونه 3………………………………………………………..57 شکل(4-8) نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز دو نمونه 1…………………………………………………………59 شکل(4-9) نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز دو نمونه 2…………………………………………………………59 شکل(4-10) نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز دو نمونه 3……………………………………………………….60 شکل(4-11) نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز سه نمونه 1……………………………………………………….62 شکل(4-12)نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز سه نمونه 2………………………………………………………..62 شکل(4-13) نمایش عملکرد الگوریتمها در سایز سه نمونه 3………………………………….63 فصل اول
مقدمه و کلیات تحقیق 1-1 مقدمه در دنیای رقابتی امروز با توجه به ویژگیهای محیط های جدید تولیدی و طبیعت مشتریان، دیگر شیوه های مدیریت تولید گذشته كه یكپارچگی كمتری در فعالیتهایشان دنبال می كردند كارایی خود را از دست داده اند و امروزه شركتها نیاز دارند تا یكپارچگی منظمی را در تمام فعالیتهای تولیدی خود- از مواد خام تا مصرف كننده نهایی- ایجاد كنند[1]. همچنین عنصری كه مهمترین نقش را در تجارت امروزی دارد شناسایی نیاز ها و خواسته های مشتریان است، که افزایش رضایت مشتری را در پی خواهد داشت. کیفیت نیز طبق تعریف بسیاری از منابع هیچ معنا و مفهومی بجز هر آنچه که مشتری واقعا می خواهد، ندارد . به عبارت دیگر یک محصول زمانی با کیفیت است که با خواسته ها ونیازهای مشتری انطباق داشته باشد. کیفیت باید به عنوان انطباق محصول با انتظارات مشتری تعریف شود [2]. در نتیجه یكپارچه سازی زنجیره تامین با ارتباط با مشتری(دریافت بازخور و راضی نگهداشتن مشتری)چنان اهمیتی دارد که بخش گسترده ای از تصمیمات عملكردی در زنجیره تامین متاثر از اطلاعات ارائه شده توسط ارتباط با مشتر ی و در واقع بر پایه ی خواسته های خود مشتریان است و اجرای آن بیانگر ایجاد یك زنجیره تامین مشتری مدار و به طبع آن بهبود کیفیت و برخورداری از جایگاهی شایسته در میان سایر رقبا خواهد بود.
2-1 بیان مسئله
[جمعه 1398-07-12] [ 07:44:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|