نرم یا هنجار. 13 روایی… 13 پایایی… 13 فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش…… 14 مبانی نظری پژوهش….. 15 نظریه تحلیل رفتار متقابل… 15 تحلیل رفتار متقابل چیست؟. 17 نظریات اساسی تحلیل رفتار متقابل… 18 الگوی روابط متقابل: والد- بالغ- كودك….. 19 پیش­نویس زندگی… 20 گروه درمانی با رویكرد تحلیل رفتار متقابل… 21 فرض­های اساسی از تحلیل رفتار متقابل… 25 منطق رویكرد گروهی تحلیل رفتار متقابل… 27 مفاهیم كلیدی- الگوی روابط متقابل… 28 تعریف روابط متقابل… 28 بازدارنده­ها و سوق دهنده­ها. 30 نیاز به نوازش­ها. 32 تصمیمات و بازتصمیم­ها. 35 بازی­ها و ضدبازی­ها. 36 بازی­های روانی چگونه آموخته می­شوند؟. 38 بازی­ها در نمایشنامه­ی زندگی… 39 وظایف و نقش­های رهبر گروه. 40 فرایندهای درمان.. 41 رویكرد بازتصمیمی گولدینگ در گروه. 42 مراحل گروه درمانی… 43 مرحله­ی شناسایی… 43 مرحله­ی میانی یا مرحله­ی كار گروهی… 44 مرحله­ی نهایی گروه. 48 ارزیابی از تحلیل رفتار متقابل در گروه. 49 چارچوب­ها و سابقه تحقیق… 51 فصل سوم فرآیند پژوهش…… 57 مواد و روش پژوهش….. 58 جامعه آماری… 59 نمونه­ها و روش نمونه­گیری… 59 حجم نمونه. 59 روش نمونه­گیری… 60 ابزار پژوهش….. 60 روش جمع­آوری اطلاعات…. 61 روش­های تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش….. 61 فصل چهارم یافته­های پژوهش…… 62 تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصله از تحقیق و توصیف داده­ها. 63 تحلیل عاملی اكتشافی… 63 مرحله اول.. 63 تحلیل عامل اكتشافی… 79 مرحله آخر (مرحله بیست و سوم). 79 بررسی ضریب پایایی آزمون با آلفای كرونباخ… 87 هنجاریابی… 91 فصل پنجم نتیجه­گیری…. 96 خلاصه فصول.. 97 بحث و تفسیر و نتیجه­گیری… 97 بیان محدودیت­ها و مشكلات…. 103 پیشنهادها و جمع­بندی… 103 منابع منابع فارسی… 105 منابع انگلیسی… 108 پیوست پرسشنامه سنجش روابط متقابل (ترجمه شده). 112 پرسشنامه سنجش روابط متقابل (هنجاریابی شده). 115 امتیازها و پروفایل… 116 دستورالعمل… 116 پروفایل پرسشنامه تحلیل رفتار متقابل… 117 تفسیر پروفایل… 117 Abstract. 120 چكیده هدف: این پژوهش با هدف هنجاریابی مقیاس سنجش روابط متقابل پرسنل شركت ایران خودرو انجام شد. و كلیه پرسنل شركت ایران­خودرو شاغل در سال 1393 جامعه آماری آن را تشكیل دادند. روش: روش پژوهش مذکور از نوع توصیفی، همبستگی با هدف توسعه­ای- روان­سنجی می­باشد در این پژوهش از پرسشنامه تحلیل رفتار متقابل هیر استفاده شده است و پرسشنامه­ها با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی منظم و به تعداد 500 نفر از پرسنل تكمیل و تجزیه و تحلیل بر روی آنها انجام شد. یافته­ها: ضریب پایایی و همسانی درونی مقیاس با استفاده از آلفای كرونباخ 673/0 به دست آمد. برای بررسی روایی مقیاس سنجش روابط متقابل از تحلیل عاملی اكتشافی استفاده شد. تعداد 8 عامل با ارزش ویژه بیشتر از یك 198/56% از واریانس كل را تبیین می­كنند. نتایج تحلیل عاملی نشان داد كه مقیاس سنجش روابط متقابل با 21 سوال قادر است 8 عامل كودك مطیع و سازگار، بالغ عملگرا، والد كنترل­گر و مستبد، والد حمایتگر، والد احساسی، والد عملگرا، بالغ اخلاقی، بالغ دانشمند را اندازه گیری نماید. بحث و نتیجه­گیری: این مقیاس می­تواند برای سنجش روابط متقابل، بر اساس نظریه تحلیل رفتار متقابل به كار گرفته شود. و به طور كلی می­تواند جهت اندازه­گیری روابط متقابل و یا تغییرات آن در زمان درمان و یا در آموزش و یادگیری استفاده گردد.

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 08:41:00 ق.ظ ]