3-2 مسئله­ی زنجیره تامین و مدیریت آن. 35
3-3 معرفی مدل. 35
3-4 روش تخمین تولید گاز دی اکسید کربن.. 38
3-5 فرض­های مدل. 39
3-6 نشانه گذاری.. 39
3-7 فرمول­بندی مدل. 43
3-8 مثال عددی.. 47
3-9 تحلیل حساسیت… 51
3-10 نتیجه­گیری.. 53
فصل چهارم : مطالعه­ی موردی.. 54
4-1 مقدمه. 55
4-2 معرفی شرکت… 55
4-3 تعریف مسئله. 56
4-4 داده­های ورودی مسئله برای مدل­سازی.. 57
4-5 حل مدل. 60
4-6 تحلیل نتایج.. 63
4-7 فصل پنجم : نتیجه­گیری و پیشنهادها 65
5-1 مقدمه. 67
5-2 نتایج تحقیق.. 67
5-3 پیشنهادهای آتی.. 68
مراجع. 69
پیوست… 75
Abstract 80
فهرست شکل­ها
شکل(2-1) شمایی از زنجیره تامین.. 7
شکل (2-2) زنجیره­ تامین بدون جریان اطلاعات… 11
شکل (2-3) زنجیره­ تامین همراه با جریان اطلاعات… 12
شکل(2-4) شمایی از زنجیره تامین غذایی.. 16
شکل(2-5) حمل و نقل در زنجیره تامین.. 23
شکل(2-6) شمایی از تاثیرات چالش­های مختلف زنجیره­ تامین غذایی بر هم. 32
شکل(3-1) بخش­های مختلف زنجیره تامین و ارتباطات آن­ها 36
شکل(3-2) روش تخمین تولید گاز دی اکسید کربن در حمل و نقل جاده­ای.. 38
شکل (3-3) نمایش شماتیک خروجی مدل. 47
شکل(4-1) مقایسه­ی هزینه­ها 64
فهرست جدول­ها
جدول(2-1) مقاصد زنجیره تامین فرآورده­های غذایی.. 19
جدول (2-2) مروری بر پیشینه­ی تحقیق.. 31
جدول (3-1) موجودی انبارهای ورودی.. 48
جدول (3-2) تعداد واحدهای مورد نیاز در هر انبار. 48
جدول (3-3) میزان تولید در هر خط تولید. 48
جدول­های (3-4) و (3-5) جریان مواد. 49
جدول (3-6) تعداد وسایل نقلیه­ی به کار گرفته شده 49
جدول (3-7) هزینه­های بخشهای مختلف… 50
جدول (3-8) مقایسه­ی زمان حل مدل در مقیاس­های مختلف… 50
جدول (3-9) مقایسه­ی هزینه­ها در شرایط مختلف… 52
جدول (3-10) مقایسه­ی مسئله در دو حالت استفاده از 3pl و عدم استفاده از آن. 53
جدول (4-1) اطلاعات مربوط به مواد خام. 57
جدول (4-2) اطلاعات مربوط به تامین­کنندگان. 57
جدول (4-3) محصولات و اطلاعات آن­ها 58
جدول (4-4) تقاضای هر محصول در هر خرده فروش… 58
جدول (4-5) مشخصات انبار. 59
جدول (4-6) فاصله­ی خرده فروشان از انبارهای خروجی.. 59
جدول (4-7) مشخصات وسایل نقلیه. 59
جدول (4-8) موجودی انبار ورودی.. 60
جدول (4-9) موجودی انبار خروجی و تولید خط تولید. 60
جدول (4-10) جریان مواد. 61
جدول (4-11) تعداد وسایل نقلیه­ی به کار گرفته شده 61
جدول (4-12) هزینه­های بخشهای مختلف… 62
جدول (4-13) مقایسه­ی مسئله در دو حالت استفاده از 3pl و عدم استفاده از آن. 63
جدول (پ-1) اطلاعات انبارها 75
جدول (پ-2) اطلاعات وسایل نقلیه. 75
جدول (پ-3) شرایط نگه­داری مواد اولیه. 75
جدول (پ-4) تامین مواد توسط تامین کنندگان. 76
جدول (پ-5) ظرفیت تولید. 76
جدول(پ-6) تقاضای مواد اولیه. 76
جدول (پ-7) تقاضای محصولات… 76
جدول (پ-8) فاصله­ی تسهیلات… 77
جدول (پ-9) هزینه تولید. 77
 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

/>جدول (پ-10) مقدار عرضه توسط هر عرضه کننده 78
جدول (پ-11) هزینه مواد اولیه. 79
چکیده:
امروزه به دلیل رقابتی شدن بازار، یک زنجیره تامین کارآمد در هر صنعتی می­تواند نقش بسزایی در موفقیت آن داشته باشد. صنایع غذایی هم از این موضوع مستثنی نمی­باشند. این صنعت به دلیل وجود بازار فروش گسترده و سود زیاد، در سال­های اخیر به شدت مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. در یک زنجیره تامین غذایی موفق می­توان، کیفیت و سلامت محصول، کارآمدی حمل و نقل و پایداری محیط زیست را به عنوان فاکتورهای اصلی در نظر گرفت.
این پژوهش مدلی ارایه می­دهد که در آن جریان مواد از تامین کننده تا خرده فروش در نظر گرفته شده است و شرایط نگه­داری آن­ها در هر لحظه از فرآیند جهت حفظ کیفیت و سلامت محصول تحت کنترل قرار دارد. همچنین در این مدل توجه خاصی به ارایه محصول با کیفیت­های متفاوت برای مشتریان شده است تا پاسخ­گوی تمامی سلایق باشد. تابع هدف این مدل از جنس هزینه است و در پی کمینه کردن مجموع هزینه­ها می­باشد. کاهش میزان انتشار گاز دی اکسید کربن نیز در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است و مدل با انتخاب روشی مناسب برای حمل و نقل علاوه بر کاهش هزینه، موجب کمینه شدن میزان تولید گاز دی اکسید کربن و آسیب به محیط زیست می­شود.
نتایج نشان می­دهد چالش­های فوق تناقضی با یکدیگر نداشته و در صورت وجود یک مدل حساب شده، یک زنجیره تامین غذایی می­تواند بدون تحمل هزینه­های اضافه و با احترام به محیط زیست

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 12:53:00 ب.ظ ]