(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده: هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر پدیده جهانی شدن از بعد فرهنگی از طریق اینترنت و ماهواره بر نگرش دانش آموزان نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی می باشد.جامعه آماری تحقیق دانش آموزان دختر دبیرستانی رشته های نظری(عمومی،انسانی،تجربی و ریاضی) منطقه شش آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 88-87 است. در این تحقیق از روش پیمایشی و تکنیک پرسشنامه استفاده شده است. فرضیه اصلی تحقیق عبارتست از:جهانی شدن بر نگرش دانش آموزان دختر دبیرستانی منطقه شش آموزش و پرورش شهر تهران تأثیر داشته است. نتایج نشان دادکه دانش آموزانی که ازهیچکدام از ابزارهای جهانی شدن یعنی  اینترنت و ماهواره استفاده نمی کنند، دارای بیشترین میانگین نگرش انقلابی و دانش آموزانی که فقط از اینترنت و یا فقط از ماهواره استفاده می کنند، دارای نگرش انقلابی متوسط و دانش آموزانی که از اینترنت و ماهواره به طور مشترک استفاده می کنند، دارای کمترین نگرش انقلابی در هر سه ابعاد ادراکی، احساسی و رفتاری می باشند.بدین ترتیب فرض صفر رد و فرضیه اصلی تأیید شد. کلید واژه ها: جهانی شدن، نگرش، ارزشهای انقلاب اسلامی، اینترنت،ماهواره   فهرست مطالب: عنوان                                                                                                                                                     صفحه 1.فصل اول:کلیات تحقیق ……………………………………………………………………....11 1.1.مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12 1.2.بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 13 1.3. اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….. 14 1.4.اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………….. 14 1.5.سؤالهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….. 14 1.1.5.سؤال اصلی ……………………………………………………………………………………………………………………… 14 2.1.5.سؤالهای فرعی …………………………………………………………………………………………………………………. 15 1.6.محدوده موضوعی،زمانی و مکانی ……………………………………………………………………………………………….. 15 2.فصل دوم:چهارچوب نظری و پیشینه تحقیق ……..…………………….……………….16     1.2.مبانی نظری تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………… 17                                             1.1.2.جهانی شدن …………………………………………………………………………………………………………………….. 17 1.1.1.2.تعریف جهانی شدن ……………………………………………………………………………………………………… 17 2.1.1.2.رویکردهای عمده در شناخت جهانی شدن …………………………………………………………………………22 3.1.1.2.تاریخچه جهانی شدن …………………………………………………………………………………………………….32 4.1.1.2.بعد فرهنگی جهانی شدن ………………………………………………………………………………………………. 34 5.1.1.2.مراحل جهانی شدن ……………………………………………………………………………………………………… 37 6.1.1.2 مشخصات اساسی جهانی شدن ……………………………………………………………………………………….. 40 7.1.1.2 پیامدهای فرهنگی جهانی شدن……………………………………………………………………………………….. 47 8.1.1.2. ابزارهای جهانی شدن ………………………………………………………………………………………………….. 54 1.8.1.1.2.اینترنت در ایران ………………………………………………………………………………………………… 54 2.8.1.1.2.ماهواره در ایران ………………………………………………………………………………………………… 55 2.1.2.نگرش …………………………………………………………………………………………………………………………….. 56 1.2.1.2. تعریف نگرش ……………………………………………………………………………………………………………. 56 2.2.1.2. اجزای نگرش و مشخصات آنها……………………………………………………………………………………… 59 1.2.2.1.2.اجزای نگرش ………………………………………………………………………………………………………… 59 2.2.2.1.2.مشخصات اجزای تشکیل دهنده ی نگرش …………………………………………………………………….60 3.2.1.2.ویژگی های نگرش ……………………………………………………………………………………………………… 62 4.2.1.2.عوامل مؤثر در شکل گیری نگرش …………………………………………………………………………………. 63 3.1.2.ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ……………………………………………………………………………………….. 65 4.1.2. اهمیت ابزارهای جهانی شدن در نزد جوانان ………………………………………………………………………….. 67 5.1.2. مهمترین آثار فرهنگی و اجتماعی ابزارهای جهانی شدن در ایران ………………………………………………  69 6.1.2. . چالشهای بین جهانی شدن و انقلاب اسلامی ………………………………………………………………………… 72 2.2.پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………. 74 3.2.چهارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 79 برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید   1.3.2.نظریه های جهانی شدن از بعد فرهنگ …………………………………………………………………………………. 79 2.3.2 نظریه نگرش ……………………………………………………………………………………………………………………. 80 3.3.2.مدل مفهومی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….. 82 3.فصل سوم:روش شناسی …………………………………………………………………….. 83 1.3.روش و نوع تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 84 2.3.جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………… 84 3.3.روش نمونه گیری و حجم نمونه تحقیق ……………………………………………………………………………………… 84 1.3.3.روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………….. 84 2.3.3.حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………………………. 85 4.3.فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………. 86 5.3.متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………..86 6.3.تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………. 86 7.3.ابزار تحقیق و برآورد روایی و پایایی آن …………………………………………………………………………………….. 89 4.فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………….. 92 1.4.مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….  93 2.4. توصیف داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………  94 1.2.4.نمونه مورد بررسی بر حسب پایه های اول ودوم وسوم دبیرستانی ……………………………………………….  94 2.2.4. نمونه مورد بررسی بر حسب سنین بین 14 تا19 ساله ………………………………………………………………..  95 3.2.4.نمونه مورد بررسی بر حسب رشته های تحصیلی متوسطه نظری  …………………………………………………. 96 4.2.4. نمونه مورد بررسی بر اساس استفاده یا عدم استفاده از اینترنت …………………………………………………..  97 5.2.4. نمونه مورد بررسی بر اساس مدت زمان استفاده از اینترنت ……………………………………………………….  97 6.2.4.  نمونه مورد بررسی بر اساس دلایل استفاده از اینترنت ……………………………………………………………..  98 7.2.4. نمونه مورد بررسی بر اساس استفاده یا عدم استفاده از برنامه های ماهواره ……………………………………. 99 8.2.4. نمونه مورد بررسی بر اساس مدت زمان استفاده از برنامه های ماهواره  ……………………………………… 100 9.2.4. نمونه مورد بررسی بر اساس نوع برنامه های ماهواره ای مورد علاقه آنها ……………………………………. 101 10.2.4. تفکیک نمونه مورد بررسی به چهار گروه برحسب استفاده از اینترنت وماهواره،اینترنت یا ماهواره،عدم استفاده از هیچکدام …………………………………………………………………………………………………………………. 102 11.2.4. مقایسه توصیفی گروههای نمونه مورد بررسی از نظر نگرش انقلابی از بعد ادراکی ……………………. 103 12.2.4. مقایسه توصیفی گروههای نمونه مورد بررسی از نظر نگرش انقلابی از بعد احساسی ………………….. 104 13.2.4. مقایسه توصیفی گروههای نمونه مورد بررسی از نظر نگرش انقلابی از بعد رفتاری ……………………. 105 14.2.4. مقایسه توصیفی گروههای نمونه مورد بررسی از نظر نگرش انقلابی ……………………………………….. 106 3.4.تبیین نتایج  ……………………………………………………………………………………………………………………………  107 1.3.4. مقایسه تحلیلی تفاوت میانگین های نگرش انقلابی از بعد ادراکی گروههای نمونه مورد بررسی …….. 108 2.3.4. مقایسه تحلیلی تفاوت میانگین های نگرش انقلابی از بعد احساسی گروههای نمونه مورد بررسی …….113 3.3.4. مقایسه تحلیلی تفاوت میانگین های نگرش انقلابی از بعد رفتاری گروههای نمونه مورد بررسی ………118 4.3.4.  مقایسه تحلیلی تفاوت میانگین های نگرش انقلابی گروههای نمونه مورد بررسی ……………………….. 123 5.3.4. جهانی شدن بر ادراک دانش آموزان دختر دبیرستانی نسبت به انقلاب اسلامی تأثیر داشته است  ……..128 6.3.4. جهانی شدن بر احساس دانش آموزان دختر دبیرستانی نسبت به انقلاب اسلامی تأثیر داشته است ……..130 7.3.4. جهانی شدن بر رفتار دانش آموزان دختر دبیرستانی نسبت به انقلاب اسلامی تأثیر داشته است ……….. 131 8.3.4.. جهانی شدن بر نگرش دانش آموزان دختر دبیرستانی نسبت به انقلاب اسلامی تأثیر داشته است ………133 5.فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری و پیشنهادها …………………………………………………………….135 1.5.بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………… 136 2.5.پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………………………. 142 3.5.محدودیتهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 143 فهرست منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 144 ضمائم و پیوست ها ………………………………………………………………………………………………………………………. 151   مقدمه: پدیده جهانی شدن از بحث انگیزترین مسائل روز جهان به شمار می رود، شاید هیچ پدیده دیگری تا بدین اندازه در ابتدای هزاره سوم توجه اندیشمندان و سیاستمداران، اقتصاددانان و متولیان فرهنگی را به خود جلب ننموده است. پدیده ای که در تصمیم گیریها و فعالیتهای مختلف از جمله از بعد فرهنگی نقش تعیین کننده داشته و مرزهای جغرافیایی را به حداقل کاهش می دهد، منافع مردم کشورها را بیش از پیش به هم تنیده می کند و افکار و دانش بشری آسان تر و بی حد و مرز تر از گذشته مبادله می شود. از بین ویژگی های نسل های مختلف در جوامع گوناگون، یکی از ویژگی های اصلی نسل جوان در حال ظهور در سراسر جهان علاقه و اشتیاق آنان به فناوری است، شکل فناوری و دانش و کاربرد مربوط به آن ممکن است در میان جوانان متغیر باشد اما گرایش آنان به سمت فناوری و ظرفیت آنان برای کسب مهارت ها و دانش فنی، امری جهانی است.جوانان ایران نیز در این امر مستثنی نبوده و اهمیت خاصی به استفاده از این فناوریهای جدید جهانی شدن یعنی اینترنت و ماهواره از خود نشان می دهند. با توجه به اینکه جمعیت کشورمان یک جمعیت جوان بوده و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو حفظ و صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی می باشد، بررسی گرایش ها و نگرش های جوانان در کلیه زمینه ها به ویژه در مورد نگرش آنها نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی امری ضروری است. لذا تحقیق حاضر بر آن است تا مشخص کند که این علاقه و اشتیاق جوانان(دانش آموزان دختر دبیرستانی) به استفاده از ابزارهای جهانی شدن(اینترنت و ماهواره) بر نگرش آنها نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی تأثیر گذار بوده یا نه؟   1.2.بیان مسئله    انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب اجتماعی ارزشهای جدیدی را جایگزین ارزش‌های پیشین ساخت. ارزش‌هایی مبتنی بر اسلام که بر جای ارزشهای غربگرایانه و ایران باستانی رژیم پیشین نشستند. تداوم هر انقلاب در گرو استمرار ارزشهایی است که انقلاب بنیان نهاده است. در صورت نبود موانع یا عوامل مداخله گر، این ارزشها از طریق فرایند جامعه پذیری از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابند. طبیعی است که هر نظامی پس از استقرار و پایان یافتن شرایط انقلابی مایل است این ارزشها ادامه یابند و نسبت بدانها حساسیت و اهتمام دارد. نظام جمهوری اسلامی نیز از این حیث مستثنی نیست. عوامل مختلفی- اعم از داخلی و خارجی- می‌توانند این ارزشها را تحت تأثیر قرار دهند. از جمله این عوامل   جهانی شدن و قرار گرفتن در معرض تأثیرات فرهنگ جهانی(یا به عبارتی غربی) است. جوانان که از یک سو در فرایند شکل گیری هویت و شخصیت هستند و از سوی دیگر امکان و انگیزه بیشتری برای ارتباط با رسانه‌های جهانی دارند، بیش از سایر گروهها ممکن است از فرهنگ جهانی تأثیر ‌پذیرند.  در این پژوهش برآنیم تا این تأثیر را در مورد دانش آموزان دختر دبیرستانی منطقه شش آموزش وپرورش شهر تهران مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به این که  مهمترین ابزارهای جهانی شدن یعنی اینترنت و ماهواره موجب انتقال فرهنگ جهانی و از عوامل مؤثر بر آن می باشد، سنجش تأثیر و رابطه میان آنها با نگرش دانش آموزان نسبت به  ارزش های  انقلاب اسلامی می تواند کمک مؤثری در جهت افزایش آگاهی برای حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی خواهد بود.  1.3.اهمیت و ضرورت تحقیق

  • بسط دانش نظری در حوزه جهانی شدن و ابزارهای آن
  • درک واقع بینانه درباره جوانان و دانش آموزان به عنوان نسل تداوم بخش انقلاب اسلامی
  • ضرورت صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی در مواجهه با ارزشهای جهانی
  • آسیب شناسی فرهنگی انقلاب اسلامی
  • توجّه به نسل جوان و سمت‌گیری نگرش آنها به عنوان نیروهای استمرار دهنده جریان انقلاب اسلامی

 

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 02:31:00 ق.ظ ]