5 – 1 تبیین متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………… 17 تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق…………………………………………………………………….. 18 6 – 1 روش های آموزشی………………………………………………………………………………… 18 1– 6 – 1 آموزش به روش سخنرانی ………………………………………………………………….. 19 2 – 6 – 1 آموزش به روش بحث گروهی ……………………………………………………………. 20 7 – 1 یادگیری مهارت خودآگاهی ……………………………………………………………………………. 20 فصـــل دوم پیشینه ی تحقیق مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………. 23 1 – 2 مهارت های زندگی…………………………………………………………………………………………. 24 2– 2 مهارت های زندگی كدامند؟ …………………………………………………………………………… 29 3- 2 اجزاء مهم خودآگاهی ………………………………………………………………………………………. 35 1-3-2 ویژگی ها و صفات خود………………………………………………………………………… 36 1-1-3-2 شناخت ویژگی های جسمانی…………………………………………………… 36 2-1-3-2 شناخت ویژگی های هیجانی …………………………………………………… 37 3-1-3-2 شناخت ویژگی های رفتاری ……………………………………………………. 38 2-3-2 شناخت توانایی ها ، استعدادها ، پیشرفت ها و تجربیان منفی ……………………………. 38 3-3-2 شناخت نقاط قوت و ضعف ……………………………………………………………………. 38 4-3-2 عزت نفس و خودپنداره…………………………………………………………………………. 39 5-3-2 شناخت افكار و عقاید و ارزش های خود……………………………………………………. 41 6-3-2 خودارزیابی صحیح ………………………………………………………………………………. 42 4-2 انواع اگاهی از خود …………………………………………………………………………………………… 43 5-2 عوامل مؤثر در رشد خودآگاهی ………………………………………………………………………….. 45 6-2 موانع رشد خودآگاهی……………………………………………………………………………………….. 47 1-6-2 توقعات و انتظارات بیش از حد ………………………………………………………………… 47 2-6-2 كمال طلبی …………………………………………………………………………………………. 47 3-6-2 غرورها ……………………………………………………………………………………………… 48 7-2 وپژگی های افراد خودآگاه ………………………………………………………………………………… 48 8-2 آموزش …………………………………………………………………………………………………………. 49 9-2 یادگیری ………………………………………………………………………………………………………… 50 2-9-2 تعریف یادگیری ………………………………………………………………………………….. 50 4-9-2 اصول یادگیری ……………………………………………………………………………………. 51 10-2 نظریه های آموزشی و یادگیری ………………………………………………………………………….. 53 1-10-2 نظریه های رفتارگرایی …………………………………………………………………………. 54 2-10-2 نظریه های شناخت گرایی …………………………………………………………………….. 56 3-10-2 نظریه های ساخت گرایی یا سازندگی …………………………………………………….. 65 11-2 الگوهای آموزشی …………………………………………………………………………………………… 67 1-11-2 الگوهای خبرپردازی …………………………………………………………………………… 68 2-11-2 الگوهای اجتماعی ………………………………………………………………………………. 69 3-11-2 الگوهای فردی ………………………………………………………………………………….. 70 4-11-2 الگوهای نظام های رفتاری ……………………………………………………………………. 70 5-11-2 الگوهای آموزشی سازندگی …………………………………………………………………. 71 12-2 راهبردهای آموزشی ………………………………………………………………………………………… 71 1-12-2 آموزش مستقیم ( معلّم محور ) …………………………………………………………….. 71 1-1-12-2 روش سخنرانی ………………………………………………………………….. 73 2-1-12-2 پیشینه ی روش سخنرانی ………………………………………………………. 74 3-12-2 روش آموزش غیر مستقیم …………………………………………………………………… 75 1-3-12-2 روش آموزش تعاملی ………………………………………………………….. 76 2-3-12-2 آموزش به كمك بحث گروهی ……………………………………………. 77 3-3-12-2 مراحل آموزش به روش بحث گروهی ……………………………………. 79 4-3-12-2 بحث گروه های كوچك …………………………………………………………………………. 82 4-12-2 راهبرد یادگیری از طریق تجربه …………………………………………………………….. 84 5-12-2 مطالعه ی مستقل ……………………………………………………………………………….. 85 13-2 مروری بر پژوهش های انجام شده …………………………………………………………………….. 85 1-13-2 پژوهش های انجام شده در داخل كشور ………………………………………………….. 85 2-13-2 پژوهش های انجام شده در خارج از كشور ………………………………………………. 96 14-2 جمع بندی پژوهش ها ……………………………………………………………………………. 101 فصـــل سوم روش تحقیق مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….. 103 1-3 جامعه ی آماری ………………………………………………………………………………………………. 103 2-3 نمونه ی آماری و روش نمونه گیری …………………………………………………………………….. 103 3-3 روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………. 104 4-3 طرح تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. 105 5-3 ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………………… 106 6-3 شیوه نمره گذاری پرسشنامه خودآگاهی ………………………………………………………………… 107 7-3 روش اجرا و جمع آوری داده ها …………………………………………………………………………… 108 8-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………….. 109 فصـــل چهارم یافته های پژوهش مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….. 111 یافته های توصیفی …………………………………………………………………………………………………… 111 یافته های استنباطی ………………………………………………………………………………………………….. 117 1-4 آزمون فرضیه ی اوّل …………………………………………………………………………………………. 117 2-4 آزمون فرضیه ی دوّم …………………………………………………………………………………………. 120 3-4 آزمون فرضیه ی سوّم ………………………………………………………………………………………… 121 فصـــل پنجم 1-5 خلاصه و جمع بندی …………………………………………………………………………………………. 124 2-5 بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………….. 125 3-5 محدودیت ها ………………………………………………………………………………………………….. 132 4-5 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………. 133 منابع و مآخذ فهرست منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………… 136 فهرست منابع خارجی ………………………………………………………………………………………………. 145 پیوست ها پروتكل آموزش به شیوه ی بحث گروهی ……………………………………………………………………. 148 پروتكل آموزش به شیوه ی به شیوه ی سخنرانی……………………………………………………………… 156 برگه های توزیعی……………………………………………………………………………………………………. 164 پرسشنامه خودآگاهی پرسشنامه خودآگاهی ………………………………………………………………….. 180 چكیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………. 182 فهرست جدول ها جدول 1-3 طرح تحقیق……………………………………………………………………………………………. 105 جدول 1-4 میانگین های تعدیل شده سه گروه………………………………………………………………. 111 جدول2-4 مقایسه میانگین نمرات پس آزمون و افتراقی گروه سخنرانی و بحث گروهی ………….. 112 جدول3-4 مقایسه میانگین نمرات پس آزمون و افتراقی بحث گروهی و كنترل ……………………… 114 جدول4-4 مقایسه میانگین نمرات پس آزمون و افتراقی گروه سخنرانی و كنترل ……………………. 115 جدول 5-4 جدول تحلیل واریانس یك طرفه ( ANOVA )…………………………………………… 117 جدول 6-4 مقایسه تركیبی سه گروه از طریق آزمون شفه………………………………………………….. 118 جدول 7-4 مقایسه تركیبی شفه براساس سطح اطمینان بالا و پایین……………………………………….. 119 جدول8-4 آزمونTمستقل برای مقایسه میانگین گروه كنترل و بحث گروهی………………………. 121 جدول9-4 آزمونTمستقل برای مقایسه میانگین گروه كنترل و سخنرانی ……………………………. 122 فهرست نمودارها

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 10:27:00 ق.ظ ]