پایان نامه­ جهت دریافت کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی (M.A)

عنوان :

بررسی رابطه شوخ طبعی و تاب آوری با فرسودگی شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان کامیاران

 

استاد راهنما :

دکتر خدامراد مومنی

بهمن ماه 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه چکیده…………………………………………………………………………………………….. 1 فصــل یکم : کلیات 1-1-مقدمه……………………………………………………………………………………….. 3 1-2- بیان مسله…………………………………………………………………………………… 4 1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش…………………………………………………………………. 5 1-4- اهداف پژوهش…………………………………………………………………………….. 6 1-5-سوالات پژهش……………………………………………………………………………… 6 1-6-فرضیه تحقیق……………………………………………………………………………….. 7 1-7-تعریف متغیرها……………………………………………………………………………… 7 فصــل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش 2-1-فرسودگی شغلی………………………………………………………………………….. 10 2-2-تعاریف…………………………………………………………………………………… 10 2-3-رویكرد های مختلف نسبت به فرسودگی شغلی…………………………………………… 12 2-3-1-رویكرد بالینی…………………………………………………………………… 12 2-3-2-رویكرد روانشناختی- اجتماعی………………………………………………….. 14 2-3-3-رویكرد تعاملی چرنیس…………………………………………………………. 14 2-3-4-مدل كپنر………………………………………………………………………… 15 2-3-5-رویكرد ساختاری……………………………………………………………….. 16 2-4-سیر فرسودگی شغلی……………………………………………………………………… 16 2-5-عوامل پیش سندرم فرسودگی شغلی………………………………………………………. 17 2-6-علایم هشداردهنده فرسودگی شغلی………………………………………………………. 20 2-7-ویژگیهای افراد مستعد فرسودگی…………………………………………………………. 22 2-8-عوامل مؤثر در فرسودگی شغلی…………………………………………………………… 23 2-9-شیوه های مقابله با فرسودگی شغلی………………………………………………………. 23 2-10-راهبردهای سازمانی مقابله با فرسودگی شغلی…………………………………………… 24 2-10-شوخ طبعی؛ مبانی (رویكردهای) نظری روان شناختی…………………………………… 25 2-10-1- نظریه اهانت………………………………………………………………….. 25 2-10-2-نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی:………………………………………………. 25 2-10-3-نظریه ناهماهنگی و تباین……………………………………………………… 26 برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید   2-11-انواع شوخ طبعی………………………………………………………………………… 26 2-12-تاب آوری………………………………………………………………………………. 27 2-13-تعریف و مفهوم شناسی تاب آوری……………………………………………………… 27 2-14-تاریخچه مطالعات تاب آوری…………………………………………………………… 30 2-15-دیدگاه های نظری………………………………………………………………………. 31 2-16-انواع تاب آوری…………………………………………………………………………. 33 2-16-1-تاب آوری عمومی…………………………………………………………………… 33 2-16-2-تاب آوری حقیقی……………………………………………………………………. 33 2-16-3-تاب آوری تلقیحی…………………………………………………………………… 33 2-17-ویژگی های افراد تاب آور……………………………………………………………… 33 2-18-عوامل حفاظتی تاب آوری………………………………………………………………. 35 2-19-پیشینه پژوهشی…………………………………………………………………………. 36 2-19-1-پژوهش های داخلی…………………………………………………………… 36 2-19-2-پژوهش هی خارجی………………………………………………………….. 39 فصــل سوم : روش پژوهش 3-1- روش پژوهش……………………………………………………………………………. 42 3-2- جامعه آماری…………………………………………………………………………….. 42 3-3- نمونه و روش نمونه گیری……………………………………………………………….. 42 3-4- متغیر های پژوهش……………………………………………………………………….. 42 3-5- ابزار سنجش……………………………………………………………………………… 42 3-6- روش اجرا……………………………………………………………………………….. 43 3-7- روش تجزیه وتحلیل داده ها…………………………………………………………….. 44     فصــل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها 4-1-مقدمه……………………………………………………………………………………… 46 4-2-توصیف داده ها…………………………………………………………………………… 46 4-2-1-سن …………………………………………………………………………….. 46 4-2-2-تأهل……………………………………………………………………………. 47 4-2-3-سابقه خدمت……………………………………………………………………. 47 4-2-4-وضعیت استخدامی……………………………………………………………… 48 4-2-5-میزان تحصیلات………………………………………………………………… 48 4-3-تحلیل داده ها…………………………………………………………………………….. 49 4-3-1-فرضیه های پژوهش…………………………………………………………….. 49 4-3-2- سوالات پژوهش……………………………………………………………….. 50 فصــل پنجم:  بحث و نتیجه گیری 5-1-تحلیل فرضیه و سوالات پژوهش…………………………………………………………. 53 5-2-نتیجه گیری……………………………………………………………………………….. 55 5-3-محدودیت های پژوهش………………………………………………………………….. 56 5-4-پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………. 57 5-5-پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………. 57 منابع……………………………………………………………………………………………. 59 الف) منابع فارسی………………………………………………………………………… 59 ب) منابع لاتین…………………………………………………………………………… 62 پیوست ها……………………………………………………………………………………… 64  

چکیده

طرح تحقیق : این مطالعه با هدف : « بررسی رابطه شوخ طبعی و تاب آوری با فرسودگی شغل معلمان مقطع ابتدایی شهرستان کامیاران » صورت گرفته است. روش تحقیق : این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و جامعه آماری آن شامل تمامی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان کامیاران (520) بود که نمونه ای 200 نفری براساس جدول نمونه گیری مورگان و به صورت تص­ادفی انتخاب گردید ابزارهای پژوهش شامل فرسودگی شغلی ماسلاچ و جکسون (1993)، پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ) و مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون بودند و داده های آماری نیز با شاخص های آمار توصیفی از جمله جداول فراوانی، میانگین و همچنین آمار استنابطی از جمله ضریب رگرسیون چند متغیره و ضریب همبستگی چندگانه با نرم افزار آماری SPSS مورد تحلیل قرار گرفتند.

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 03:35:00 ق.ظ ]