2-2-3 فیس‌بوک… 35 2-2-4 گوگل پلاس (Google pulls) 40 2-2-4-1 حلقه‌ها (Circles) 41 2-2-4-2 چت ویدئویی در پاتوق‌ها (hangout) 41 2-2-4-3 آپلود بی‌درنگ عکس‌ها و ویدئوها 42 2-2-4-4 جرقه‌های گوگلی یا (Spark) 42 2-2-4-5 گردهمایی گوگلی (Huddle) 42 2-2-4-6گوگل پلاس و موبایل. 42 2-3 پیشینه تحقیق. 46 2-3-1 تحقیقات داخلی.. 46 جنگ نرم سایبری در فضای شبکه‌های اجتماعی.. 49 بررسی فرصت‌ها و چالشهای موجود پیرامون وضعیت هویت ایرانی در فضای مجازی.. 50 بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در تحولات سال 1388. 50 بررسی رابطه شبكه‌های اجتماعی مجازی بر ارتباطات اجتماعی دانش‌آموزان دبیرستان شهر تهران. 51 چهارچوب مفهومی.. 55 2-3-2 پژوهش‌های خارجی.. 62 2-4 کتابهای داخلی.. 65 2-5 کتاب‌های خارجی : 65 2-6 جمع بندی پیشینه تحقیق. 66 2-7 مبانی نظری تحقیق. 67 2-7-1 نظریه شکاف اگاهی.. 68 2-7-2 نظریه كاشت.. 70 2-7-3 نظریه جبرگرایی رسانه‌ای.. 72 2-7-4 نظریات ارتباطات كامپیوتر- واسط.. 74 2-7-5 نظریه‌ی غنای رسانه‌ای.. 76 2-7-6 نظریه‌ی شیوه‌ی پردازش اطلاعات اجتماعی.. 77 2-7-7 نظریه‌های مطرح. 80 2-7-7-1 جامعه اطلاعاتی به عنوان فرا صنعت گرایی (دانیل بل) 80 2-7-7-2 اطلاعات، دولت – ملت و نظارت ( آنتونی گیدنز ) 82 2-7-7-3 مدیریت و دستکاری اطلاعات، گستره نوین همگانی ( یورگن هابرماس ) 83 2-7-7-4 اطلاعات و تغییر شهری ( مانوئل کاستلز ) 84 2-8 چارچوب نظری.. 87 تامپسون. 92 آنتونی گیدنز. 94 نظریه شکاف اگاهی.. 94 نظریه استفاده و رضامندی مخاطبان. 100 جمع بندی.. 101 فصل سوم روش تحقیق.. 103 3-1 روش انجام پژوهش… 104 3-2 جامعه آماری.. 105 3-3 روش نمونه گیری.. 105 3-4 حجم نمونه. 105 3-5 شیوه گردآوری داده ها 107 3- 6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 107 3-7تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق. 107 3-8 اعتبار و پایایی.. 108 فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده‌ها 109 4-1 مقدمه. 110 4-2 توصیف داده‌ها 110 4-2-1 تحلیل پرسشنامه‌ها 111 4-5 آزمون فرضیات تحقیق. 146 فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادها 154 مقدمه. 156 1-5 نتیجه‌گیری.. 157 نتایج توصیفی تحقیق: 159 نتایج استنباطی: 161 2-5 پیشنهادها 162 الف:پیشنهادات نظری: 162 ب: پیشنهادات کاربردی: 163 پیشنهادات برای مطالعات بعدی: 164 موانع تحقیق. 165 فهرست منابع. 1 چكیده استفاده از شبکه‌های اجتماعی (مثل فیسبوک، توئیتر و …) بیش از هر رسانه ای در میان کاربران رواج یافته است. این شبکه‌ها بخش عمده ای از زمان و انرژی کاربران را به خود اختصاص می‌دهند بنابراین با توجه به اهمیتی که یافته اند در ابعاد مختلف مستلزم تحقیق و پژوهش هستند. در این پژوهش سعی شده موضوع دین که یکی از اساسی ترین و مهمترین شاخص‌های جوامع دینی مثل جامعه ایران است در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استفاده از شبكه‌های اجتماعی و گرایش دینی كاربران عضو شبکه‌های اجتماعی را با استفاده از روش پیمایشی مورد مطالعه قرار داده است. این پژوهش در دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و با استفاده از ابزار پرسشنامه در بین 360 نفر از دانشجویان رشته­ها و دوره­های مختلف تحصیلی این دانشکده انجام گرفته است. تحلیل یافته‌های این مطالعه بیانگر این است که بیش از 80 درصد کاربران با هدف کسب اطلاعات علمی، تفریحی و سیاسی و فرهنگی از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند و بین استفاده از این شبکه‌ها و گرایش دینی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین میزان پایبندی به اعتقادات دینی و تاثیرپذیری از شبکه‌های اجتماعی رابطه معنی دار وجود دارد.نتیجه دیگر این پژوهش همچنین حاکی است بین میزان پایبندی به اعتقادات دینی و نشر ارزش‌های دینی در شبکه‌های اجتماعی رابطه معنی دار وجود دارد. مقدمه انسان‌ها در حالی به قرن بیست و یکم گام نهاده اند که ارتباطات جهان را تسخیر کرده و کتاب، رایو، فیلم و ماهواره و اینترنت به گونه ای احوال آنها را به همدیگر پیوند داده است که برای زیستن به دنبال شیوه‌ها و ابزار‌های جدید هستند. یکی از دستاورد‌های عصر ارتباطات آگاهی یافتن مردم از باور‌های دینی و گرایش‌های دینی دیگران است که با از میان رفتن سدها و فاصله‌ها بیش از هر زمان دیگری با ادیان و مذاهب دیگر آشنا هستند. (توفیقی، حسین،1390: 1)

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 08:33:00 ق.ظ ]