کیوان و نوشین دارای یک مسأله جدی پولی هستند . روزی نوشین از سرِ کار به خانه آمد و صورت حسا بی را روی پیشخوان آشپزخانه گذاشت و برای تعویض ملحفه ها به اتاق خواب رفت . کیوان نگاهی به صورت حساب انداخت و وقتی مبلغ 150 هزار تومان خرج شده را دید، بسیار خشمگین شد، نوشین روز خسته کننده ای را سرکارش داشت، وقتی به آشپزخانه برگشت، در حالی که می خواست همسرش را در آغوش بگیرد، از او پرسید:”روزت چه طور بود؟” به جای آن، مکالمه به صورت زیر پیش رفت:

کیوان:  150 هزار تومان رو برای چی خرج کردی؟

نوشین: (بسیار دفاعی) دوست داشتم!

کیوان: یعنی چی؟ ما باید با هم در مورد پول تصمیم بگیریم، تو همش اونو به باد می دی. چطور می تونیم تا وقتی که تو این طور پول خرج می کنی، مسایل پولیمونو حل کنیم.

نوشین: اگه تو این قدر بلند پرواز نباشی، ما مشکلات مالی نخواهیم داشت.

گر چه آنها به طور ناگهانی وارد یک بحث داغ در مورد پول شدند ، اما این جنگ در بافت یک حادثه رخ داد، کیوان نگاهی به صورت حساب انداخت و دید که نوشین150  هزار تومان خرج کرده است و به دلیل این که پول ، مسأله داغی برای آنهاست، در هر حادثه مرتبط با پول، بحث هایی در مورد آن اتفاق می افتد. هر

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

گونه حادثه کوچک درباره پول می تواند هیجانات منفی مرتبط با مسأله پولی آنها را فرا بخواند.

2-2-8-1-3 مسایل پنهان

مثال:

سمیه و حسین از بحث در مورد احساسات منفی شدیدشان در مورد مزاحمت خانواده حسین در زمان هایی که می خواهند با هم باشند، اجتناب کرده بودند . یک روز بعد از ظهر، آنها برای اولین بار بعد از 3 یا4 هفته، برای گردش بیرون رفتند . در راه ، مادر حسین به تلفن همراه او زنگ زد، هنگامی که مکالمه طولانی پایان یافت، سمیه با حسین شروع به مقابله کرد:

سمیه: چرا همیشه اجازه میدی که اون مزاحم روابط ما بشه؟ اینم از بعدازظهر امروزمون.

حسین: (واقعاً داغ) دوباره شروع کردی، امروزم که داریم برای تفریح بیرون میریم، غُر می زنی.

سمیه: (برآشفته) خب، نمی دونستم که برنام همون اینه که تو با مادرت حرف بزنی.

حسین: (با تمسخر) ها، ها، واقعاً جالبه.

و بعدازظهرشان خراب شد، حتی به پارک نیز نرفتند . آنها شب را در بحث در مورد تلفن مادر حسین و این که او مزاحم زندگی شان هست یا نیست؟ گذراندند . این مسأله ممکن است به ظاهر ، مزاحمت مادر حسین به نظر برسد، اما حقیقت مسأله، دل مشغولی سمیه در مورد اهمیت و توجه همسرش به او در مقایسه با مادرش است و این مسأله ای است که در لفافه وجود دارد ( مارکمن و همکاران، 2010).

2-2-8-1-3-1 قدرت و کنترل

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 04:25:00 ب.ظ ]