چکیده
کنترل کننده توان یکپارچه از عناصر جدید ادوات FACTS می باشد که قابلیت های برجسته ای در کنترل توان در سیستم های انتقال و همچنین بهبود رفتار سیستم در حالت دینامیک دارا می باشد. از موضوعات مهم این عنصر داشتن مدل مناسب برای پخش بار می باشد. اولین مدل پخش بار آن در سال 1996 ارائه شد که تاکنون مطالعات زیادی روی آن صورت گرفت. در این پایان نامه مدل های مختلف ارائه شده آن مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان آنها مدل مناسب از نظر سادگی و عملی بودن برای برنامه های پخش بار موجود انتخاب شده است. و صحت آن با شبیه سازی کامپیوتری به وسیله نرم افزارهای MATLAB و PSAT به اثبات رسید.
فصل اول
معرفی کنترل کننده توان یکپارچه (UPFC)
مقدمه:
با رشد روزافزون مصرف، سیستم های انتقال انرژی با بحران محدودیت های انتقال توان مواجه هستند. این محدودیت ها عملا به خاطر حفظ پایداری و تامین سطح مجاز ولتاژ به وجود می آیند. بنابراین ظرفیت بهره برداری عملی خطوط انتقال بسیار کمتر از ظرفیت واقعی خطوط که همان حد حرارتی آنهاست می باشد. علاوه بر این مشکل دیگری که در انتقال توان سیستم های بهم پیوسته وجود دارد، عبور توان در مسیرهای ناخواسته است که به عنوان مشکل در حلقه شناخته شده است عبور این توان در مسیرهای ناخواسته، موجب افزایش غیرمجاز و عدم بهره برداری بهینه از سیستم خواهد شد. حالت ایده آل یک سیستم انتقال انرژی موقعی است که:
1- کنت

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

رل توان در مسیرهای خواسته انجام پذیرد.
2- ظرفیت بهره برداری کلیه خطوط در حد ظرفیت حرارتی قرار بگیرد.
با پیشرفت صنعت نیمه هادی ها و استفاده آنها در سیستم قدرت، مفهوم سیستم های انتقال انرژی انعطاف پذیر (FACTS) مطرح شده که بدون احداث خطوط جدید بتوان از ظرفیت واقعی سیستم

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 06:58:00 ب.ظ ]