پایان نامه حاضر تحت عنوان «طراحی، شبیه سازی و ساخت دستگاه اندازه گیری فرکانس لحظه ای در باند S و C» بر اساس مقالات و مستندات متعدد؛ برای اندازه گیری فرکانس لحظه ای یک سیگنال تک فرکانس از این نکته بهره برده است که طیف حاصل ضرب یک سیگنال در تأخیر یافته ی خودش شامل هارمونیک هایی در مبداء و در دو برابر فرکانس سیگنال اصلی میباشد. دامنه ی این هارمونیک ها متناسب با دامنه سیگنال ورودی و میزان تأخیر ایجاد شده است. این سیستم در محیط نرم افزار MATLAB پیاده سازی و اجزای آن، در محیط نرم افزار Microwave Office شبیه سازی و بهینه گردید. مقسم توان ویلکینسون و تزویج کننده خط – انشعابی، برای پهناس باند فرکانسی 2 تا 6 گیگاهرتز توسعه داده شدند. در نهایت یک سیستم IFM ساخته شد و نتایج آن مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
مقدمه:
در این پروژه نحوه عملکرد یک گیرنده IFM مورد بررسی قرار گرفته است. سپس یک سیستم کامل IFM طراحی شده، ساخته شده و نتایج آن ارائه گردیده است. در فصل یکم کلیات پروژه از جمله طرح مسئله، اهمیت و ضرورت انجام آن و اهداف پروژه بیان شده است. در فصل دوم به شرح سیستم IFM و بیان ریاضی مسئله پرداخته شده است. فصل سوم به طراحی، شبیه سازی و ساخت اجزای بخش RF، یعنی مقسم های توان، تزویج کننده های دورگه، خطوط تاخیر و میکسرها، و ارتباط بین آ

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

نها اختصاص دارد. فصل چهارم نیز به بررسی و ساخت سخت افزار بخش پردازش و تحلیل نرم افزار پردازشگر اختصاص دارد. در فصل پنجم مطالب جمع بندی شده است و در خاتمه برنامه ها و توابع نوشته شده، شبیه سازی های انجام شده، مشخصات المان ها و قطعات و تصاویر قطعات ساخته شده پیوست شده اند.
فصل یکم:
کلیات
طرح مسئله

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 06:46:00 ب.ظ ]