(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
منظور از آمیزه بازاریابی، یا آمیخته یا ترکیب این است که بین چهار p (محصول، قیمت، ترفیع، توزیع) میبایست یک نگرش سیستمی و هماهنگ برقرار باشد تا بتوانند در تأثیرگذاری و متقاعدسازی مشتریان مؤثر باشند. به عبارتی، محصول مناسب با قیمت مناسب از نظر مشتریان با توزیع مناسب و بهکارگیری شیوههای ارتباطی مناسب همگی با هم عمل میکنند و اگر هر یک از این اجزا ناهماهنگ با سایرین باشد نتیجه آن کاهش اثر بخشی و کارایی مجموعه بوده و شرکت را از دستیابی به اهداف باز میدارند. آمیزه بازاریابی به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادی در تحت تأثیر قرار دادن مشتریان، و توفیق در کسب و کار میباشد. آمیزه بازاریابی برای ما یک چارچوب ایجاد میکند که بدانیم چگونه از منابع استفاده مطلوبتری ببریم.
فرضیههای این تحقیق عبارتند از:
بین کیفیت(طعم) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
بین کیفیت(رنگ) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
بین اندازه بسته بندی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
بین نام و نشان تجاری رب گوجه
فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
بین طراحی قوطی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
بین قیمت رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
بین تبلیغات رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
بین در دسترس بودن رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد.
این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی میباشد. جامعه آماری این تحقیق سیزده منطقه شهرداری شهر مشهد میباشد و محقق از روش نمونهگیری خوشهای استفاده کرده است و هفت منطقه را به طور تصادفی انتخاب کرده است. و ابزار اندازهگیری در این تحقیق پرسشنامه میباشد. که تعداد 427 پرسشنامه توزیع گردید. و همچنین از آزمون کای-دو برای وجود رابطه معناداری استفاده شده و در صورت وجود رابطه معناداری برای محاسبه شدت آن از ضریب همبستگی استفاده شده است. و همچنین برای رتبهبندی آن از آزمون فریدمن استفاده شده است.
بر اساس نتایج بدست آمده فرضیه اول، دوم، چهارم، هشتم تأیید شده است یعنی بین طعم، رنگ، مارک، در درسترس بودن، با خرید این محصول رابطه معناداری دارد. و در رتبهبندی عوامل مؤثر از نظر مصرفکنندگان از نظر اهمیت، رنگ رب در رتبه اول قرار دارد. در رتبه دوم مارک رب اهمیت دارد. رتبه سوم مربوط به طعم رب میباشد سپس، در دسترس بودن در رتبه چهارم قرار گرفت. در رتبه پنجم قیمت آن دارای اهمیت است و سپس اندازه آن دارای اهمیت می باشد و در رتبه هفتم تبلیغات دارای اهمیت است و آخرین رتبه مربوط به طراحی قوطی می باشد.
موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 05:39:00 ب.ظ ]