اهمیّت تحقیق‌
یكی‌ از موضوعات‌ آیین‌ دارسی‌ مدنی‌، بررسی شروط است که مهمترین آنها شرط نامشروع و نیز شرط خلاف مقتضای عقد می باشد که مورد توجه حقوقدانان می باشد.
از آنجایی‌ كه‌ الزام و التزام به شرط ، لازمه اش دانستن شروط نامشروع و خلاف مقتضای عقد می باشد بنابراین در قانون مدنی جایگاه ویژه ای دارد. همچنین این پزوهش بیانگر آثار مترتّب بر قراردادهایی است که ضمن آن طرفین خود را ملزم به انجام شروط مندرج در آن نموده اند . و نه تنها این پزوهش از شروط باطل و آثار آن ذیل عقود و قراردادها سخن به میان می آورد بلکه از ایقاعی که موقع به صورت مشروط ایجاد ننموده است نیز سخن می گوید و پیرامون آثار آن جستجو می کند .
 
هدف تحقیق
در این پایان نامه سعی و تلاش شده است که شرط نامشروع مورد بررسی قرار گیرد و آراء و نظرات حقوقدانان اسلامی بیان شود، و از نظرات قوانین فعلی در قانون مدنی، در حد امکان استفاده شود. و مبنای نظر مشهور که قانون مدنی بر اساس آن تدوین شده است به تفصیل بیان شود. همچنین نیّت بررسی میان شرط مذکور در حقوق کشورمان و انگلستان را داشتم تا پی به نقاط ضعف هر یک ببرم به منظور از میان برداشتن موانعی که را ه را برای نایل شدن به عدالت دشوار ساخته بود .
 
عنوان‌ تحقیق‌
عنوان‌ تحقیق‌ بررسی شرط نامشروع در حقوق ایران و انگلیس می باشد.
توضیح‌ اینكه‌ قوانین‌ و مقررات‌ حقوقی‌ كشور – چه‌ در

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

بخش‌ مدنی‌ و چه‌ جزایی‌ و چه‌ آیین‌دادرسی‌ ـ یا مستقیم‌ از فقه‌ گرفته‌ شده‌ است‌ یا در چارچوب‌ موازین‌ و مبانی‌ فقهی‌ و شرعی‌تهیه‌ شده‌ است‌ و اگر عرف‌های‌ جاری‌ و اعتبارات‌ عقلایی‌ و بناگذاری‌های‌ اجتماعی‌ نیزبخشی‌ از منابع‌ قانونگذاری‌ است‌، اما معلوم‌ است‌ كه‌ در محدوده‌ ی‌ شرع‌ و با این‌ پیش‌ شرط‌بوده‌ است‌ كه‌ مخالفتی‌ با موازین‌ فقهی‌ و شرعی‌ ندارد. بنابراین‌، اساس‌ مقررات‌ و قوانین‌ یادشده‌، فقه‌ و احكام‌ شرعی‌ است‌.
 
سؤالات‌ تحقیق‌
برخی از سؤالات تحقیق که در این پایان نامه مطرح می باشد، عبارتند از:
1 ـ آیا قراردادن شرط نامشروع در عقود و ایقاعات صحیح است؟
2 ـ آیا وفای به شرط نامشروع لازم است؟
3- ضمانت اجرای شرط نامشروع در حقوق انگلستان چیست ؟
فرضیّات تحقیق

قراردادن شرط نامشروع در عقود و ایقاعات صحیح نیست.
وفای به شرط نامشرع از نظر شرع لازم نیست.
 

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 04:00:00 ب.ظ ]