تعیین و شناخت عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه‌های اول و دوم ابتدائی و یاری رساندن به دانش‌آموزان در جهت یادگیری بهتر این دروس اهداف ویژه : آگاهی داشتن از روشهای نوین یاددهی ـ یادگیری اطلاع داشتن از عوامل مؤثر بر یادگیری اطلاع داشتن از فنون و تكنولوژی های جدید آگاهی داشتن از ویژگیهای رشدی ( جسمی و ذهنی ) دانش‌آموزان سئوالات تحقیق : آیا داشتن هدف و انگیزه یكی از عوامل مؤثر بر یادگیری است ؟ پرسشنامه‌های 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1- آیا دانش‌آموزانیكه آموزش پیش دبستانی دیده اند بهتر از سایر دانش‌آموزان دروس بخوانیم و بنویسیم را فرا می‌گیرند 17؟-16-15-14-13-12-11 آیا روشهای مشاركتی نقش مؤثر بر یادگیری دارند ؟ 24-23-22-21-20-19-18 آیا استفاده ازوسایل كمك آموزشی در یادگیری بخوانیم و بنویسیم باید های اول و دوم مؤثر است ؟ 30-29-28-27-26-25 متغیرها و تعاریف عملی آنها :‌ در این تحقیق متغیرها به دو دسته وابسته و مستقل تقسیم می‌شوند. متغیر وابسته :‌یادگیری ( خواندن و نوشتن ) تعریف نظری :‌ تغییرات نسبتاٌ ثابت در رفتار فرد كه در اثر تجربه حاصل می‌شود و در این تحقیق منظور از یادگیری، یادگیری آموزشی و تحصیلی است. از نظر عملی از طریق پرسشنامه بسته پاسخ منظم چند وجهی از معلمین نظر خواهی می‌شود در مورد یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم متغیر مستقل :‌

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 10:50:00 ق.ظ ]