تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب عنوان صفحه چکیده……………………………………………………………………………………………………….. 1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. 2 فصل اول: کلیات 1- فصل اول: کلیات…………………………………………………………………………………. 6 1-1- بیان مساله ………………………………………………………………………………………… 6 1-2- پرسش های تحقیق…………………………………………………………………………….. 7 1-3- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………… 7 1-4- اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………. 7 1-5- سوابق مربوطه …………………………………………………………………………………… 7 1-6- جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق……………………………………………………….. 7 1-7- روش کار ………………………………………………………………………………………… 8 1-8- روش گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………… 8 1-9- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………… 8 1-10- ابزارگردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………. 8 فصل دوم: تعاریف، اصطلاحات و مباحث عام 2- فصل دوم: تعاریف، اصطلاحات و مباحث عام …………………………………….. 9 2-1-بخش اول: تعاریف، اصطلاحات………………………………………………………… 9 2-1-1-معنی لغوی و اصطلاحی اقرار…………………………………………………………… 9 2-1-2- تعریف اقرار در اصطلاح فقهاء و حقوق دانان………………………………….. 12 2-1-3- تعریف شهادت و بینه……………………………………………………………………. 20 2-1-4- شهادت در اصطلاح………………………………………………………………………. 21 2-1-5- معنای لغوی صغیر……………………………………………………………………….. 22 2-1-5-1- مفهوم صغیر در فقه…………………………………………………………………. 22 2-1-5-2- مفهوم صغیر در حقوق ……………………………………………………………. 23 2-1-6- رشد در لغت ………………………………………………………………………………. 24 2-1-6-1- رشد در فقه ……………………………………………………………………………. 24 2-1-6-2- معنی بالغ غیر رشید ………………………………………………………………… 24 2-1-7- معنای حجر…………………………………………………………………………………. 24 2-2- بخش دوم: مباحث عام…………………………………………………………………… 25 2-2-1- اقسام صغیر ………………………………………………………………………………… 25 2-2-1-1- صغیر غیرممیز ……………………………………………………………………….. 26 2-2-1-2- صغیر ممیز …………………………………………………………………………….. 26 2-2-2- راههای اثبات رشد ………………………………………………………………………. 27 2-2-2-1- آزمون…………………………………………………………………………………….. 27 2-2-2-2- شهادت شاهدان ………………………………………………………………………. 28 2-2-3- موضوع حجر ……………………………………………………………………………… 29 2-2-3-1- اسباب حجر …………………………………………………………………………… 29 2-2-3-2- دامنه حجر………………………………………………………………………………. 30 فصل سوم: مستندات، شرایط ،قلمرو و دیدگاههای فقهای امامیه درباره ی اعمال حقوقی اقرار و شهادت صغار و غیر رشید 3- فصل سوم: مستندات، شرایط ،قلمرو و دیدگاههای فقهای امامیه درباره ی اعمال حقوقی اقرار و شهادت صغار و غیر رشید….. 36 3-1- بخش اول: مستندات………………………………………………………………………. 36 3-1-1- آیات در مورد اقرار ……………………………………………………………………… 36 3-1-1-1- آیه ی 6 سوره ی نساء……………………………………………………………… 36 3-1-1-2- آیه ی 81 سوره ی آل عمران …………………………………………………… 38 3-1-1-3- آیه ی 102 سوره ی توبه ………………………………………………………… 38 3-1-1-4- آیه ی 35 سوره ی نساء ………………………………………………………….. 39 3-1-2- آیات در مورد شهادت…………………………………………………………………… 39 3-1-2-1- آیه ی 25 سوره ی فاطر ………………………………………………………….. 39 3-1-2-2- آیه ی 1 سوره ی بینه ………………………………………………………………. 39 3-1-3- روایات مربوط به اقرار …………………………………………………………………. 39 3-1-3-1- روایت اول …………………………………………………………………………….. 39 3-1-3-2- روایت دوم …………………………………………………………………………….. 40 3-1-3-3- روایت سوم ……………………………………………………………………………. 40 3-1-3-4- روایت چهارم …………………………………………………………………………. 40 3-1-3-5- روایت خاصه …………………………………………………………………………. 40 3-1-4- روایت مربوط به بینه ……………………………………………………………………. 48 3-1-4-1- نقد و بررسی روایات مربوط به بینه …………………………………………… 51 3-1-4-2- اتفاق عقلا بر اقرار …………………………………………………………………. 68 3-1-4-3- اجماع علمای اسلام بر اقرار………………………………………………………. 69 3-2- بخش دوم: شرایط و قلمرو اقرار ……………………………………………………. 70 3-2-1- شرایط اقرار ………………………………………………………………………………… 70 3-2-1-1- منجز بودن اقرار ……………………………………………………………………… 70 3-2-2-1- معلق نبودن اقرار …………………………………………………………………….. 70 3-2-3-1- اهلیت داشتن مقر ……………………………………………………………………. 71 3-2-3-1-1- اقرار کننده بالغ باشد …………………………………………………………… 71 3-2-3-1-2- اقرار کننده عاقل باشد …………………………………………………………. 72 3-2-3-1-3- اقرار کننده قاصد باشد………………………………………………………….. 72 3-2-2- قلمرو اقرار …………………………………………………………………………………. 73 3-2-2-1- فرق بینه و اقرار ……………………………………………………………………… 74 3-3 – بخش سوم: اعمال حقوقی صغیر در فقه امامیه………………………………… 75 3-3-1- اعمال حقوقی صغیر غیرممیز در فقه امامیه ……………………………………… 75 3-3-2- اعمال حقوقی صغیر ممیز در فقه امامیه ………………………………………….. 78 3-4- بخش چهارم: دیدگاه فقهای امامیه درباره اقرار و شهادت صغار……….. 78 3-4-1- دیدگاه شیخ بهاء الدین عاملی ………………………………………………………… 78 3-4-2- دیدگاه امام خمینی ………………………………………………………………………. 80 3-4-3- دیدگاه صاحب جواهر ………………………………………………………………….. 80 3-4-4- دیدگاه بحرانی در حدائق الناضره …………………………………………………… 81 3-4-5- دیدگاه محمد صادق روحانی………………………………………………………….. 81 3-4-6- دیدگاه مرحوم مغنیه …………………………………………………………………….. 81 3-4-7- دیدگاه مشهور……………………………………………………………………………… 82 3-5- بخش پنجم: اقرار و شهادت صغار و غیر رشید در قانون ………………… 82 3-5-1- ماده 1268 ………………………………………………………………………………… 82 3-5-2- اعمال حقوقی صغیر غیر ممیز ………………………………………………………. 83 3-5-3- اعمال حقوقی صغیر ممیز …………………………………………………………….. 84 فصل چهارم: نتیجه گیری 4- فصل چهارم: نتیجه گیری…………………………………………………………………….. 98 منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………… 99 چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………… 102 چکیده ادله اثبات به مجموعه مقررات نوشته شده یا عرضی گفته می شود که در مقام اثبات امور اعم از دعاوی و سایر موارد مثل امور حسبی در مراجع قضایی به کار رود مانند اقرار، شهادت قسم امارات و بینه اقرارصغیر اگرچه ممیز باشد معتبر نیست، حتی اگر به اذن ولی صورت گرفته باشد. البته فقیهان بر این باورند که اگر وصیت یا وقف صغیر را نافذ بدانیم، اقرار او نیز درباره وصیت یا وقف نافذ خواهد بود، زیرا طبق قاعده معروف «من ملکَ شیئاً ملک الاقرار به» هر کس هر امری را تحت اختیار داشته باشد، اقرارش نسبت به آن امر معتبر است.[1] لذا این جستار در پی یافتن این موارد از نقطه نظر فقهای امامیه می باشد. کلید واژه ها اقرار، بینه، صغار، غیررشید، قبول صلح، هبه بلاعوض مقدمه اقرار، نیرومندترین دلیل اثبات دعوی است. چنان که از آن به «اُم الدلایل» یا «ملکه ی دلایل» تعبیر می شود. طبق ماده ی 1259 ق.م.؛ «اقرار عبارت از اخبار به حقی است برای غیر بر ضرر خود». اقرار در لغت به معنی تثبیت و تحکیم آمده ولی در اصطلاح قضایی، به معنی اعلام به وجود حقی علیه خود و به نفع شخص دیگر می باشد.

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1398-06-28] [ 06:38:00 ق.ظ ]