که بررسی اثرات لزجت و تراکم پذیری در جریان های سیالات مورد بررسی قرار گرفت. در جریان
های سیالات غیرلزج، هیچ نیروی مماسی (تنش برشی) بین لایه های مختلف سیال وجود ندارد و
تنها نیروهای عمودی (فشار) در جریان حضور دارند. در مقابل، هنگامی که مسئله محاسبه نیروی
پسا اجسام پیش می آید تئوری سیال ایده آل بدون کاربرد خواهد شد حضور نیروهای مماسی
(تنش برشی) و “شرط عدم لغزش”، تفاوت اصلی بین سیال ایده آل و سیال واقعی را سبب می
شود. بدین منظور در ابتدا به تشریح نیروی درگ، ماهیت و انواع آن می پردازیم .
در ادامه به بررسی پدیده کاویتاسیون و نحوه و چگونگی بوجود آمدن آن پرداخته و انواع

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1398-07-12] [ 04:41:00 ب.ظ ]