دانلود پایان نامه ارشد:بررسی تطبیقی متدولوژی های مبتنی بر عامل | ... | |
1-2-4 ارتباطات و هماهنگی در عاملها………………………………………………………………………………….. 11 1-3 مقایسه عامل و شیء…………………………………………………………………………………………………….. 12 1-4 رابطه برنامه نویسی سرویسگرا و عاملگرا…………………………………………………………………………… 15
فصل 2: مهندسی نرمافزار مبتنی بر عامل ………………………………………………………….. 17 2-1 مهندسی نرمافزار مبتنی بر عامل……………………………………………………………………………………….. 17 2-1-1 فرایند توسعه……………………………………………………………………………………………………….. 19 2-1-2 فرایند توسعه نرمافزار……………………………………………………………………………………………… 20 2-1-3 مدل فرایند نرم افزاری…………………………………………………………………………………………….. 20 2-1-4 زبان مدلسازی…………………………………………………………………………………………………….. 21 2-1-5 متد………………………………………………………………………………………………………………….. 22 2-1-6 متدولوژی…………………………………………………………………………………………………………… 22 2-2 متدولوژی COMOMAS……………………………………………………………………………………………… 25 2-3 متدولوژی MASCommonKADS…………………………………………………………………………………… 25 2-4 متدولوژی DESIRE……………………………………………………………………………………………………. 26 2-5 متدولوژی MASE……………………………………………………………………………………………………… 26 2-6 متدولوژی MASSIVE…………………………………………………………………………………………………. 28 2-7 متدولوژی GAIA ………………………………………………………………………………………………………. 29 2-8 متدولوژی MESSAGE ……………………………………………………………………………………………….. 30 2-9 متدولوژی TROPOS …………………………………………………………………………………………………. 31 2-10 متدولوژی ADELFE ………………………………………………………………………………………………….. 33
2-11 متدولوژی INGENIAS ……………………………………………………………………………………………… 35 2-12 متدولوژی PASSI……………………………………………………………………………………………………… 36 2-13 متدولوژی PROMETHEUS ………………………………………………………………………………………… 37 2-14 متدولوژی ROADMAP……………………………………………………………………………………………… 39 2-15 متدولوژی OPM/MAS ……………………………………………………………………………………………… 39 2-16 متدولوژی AOR ………………………………………………………………………………………………………. 39 2-17 متدولوژی ASPECS ………………………………………………………………………………………………….. 40 2-18 تکامل متدولوژیها…………………………………………………………………………………………………….. 43
فصل 3 : مقایسه متدولوژیهای مبتنی بر عامل ……………………………………………………. 45 3-1 روشهای ارزیابی………………………………………………………………………………………………………. 45 3-2 چهارچوب ارزیابی……………………………………………………………………………………………………… 47 3-3 مقایسه متدولوژیها……………………………………………………………………………………………………… 54 3-3-1 مقایسه مدل فرایند و چرخه حیات………………………………………………………………………………….. 56 3-3-2 مقایسه پوشش مفهوم……………………………………………………………………………………………….. 57 3-3-3 مقایسه زبان مدل سازی…………………………………………………………………………………………….. 58 3-3-4 مقایسه عملگرایی………………………………………………………………………………………………….. 59 3-3-5 مقایسه ابزار مدلسازی…………………………………………………………………………………………….. 60 3-3-6 مقایسه ابزار پیادهسازی…………………………………………………………………………………………….. 61 3-3-7 مقایسه عرضه در بازار……………………………………………………………………………………………. 62 3-3-8 مقایسه جنبه های حمایتی……………………………………………………………………………………………. 63 3-4 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………. 64
مقدمه با گسترش تكنولوژی اطلاعات و تغییر سریع سیستمهای اطلاعاتی و همچنین افزایش استفاده از سیستمهای غیر متمرکز همانند تلفنهای همراه و سیستمهای بر پایه وب ، استفاده از روشی موثر برای توسعه این سیستمها لازم به نظر میرسد. دلایل زیادی برای علاقه به عاملها وجود دارد كه مهمترینشان این مفهوم است كه انها میتوانند با یكدیگر برای براورده نمودن اهدافشان همكاری نمایند و راه معمولی انتقال سیستمهای قدیمی به سیستمهای توزیعی امروزی مجهز كردن انها به عاملهاست، یعنی اینكه در طرف هركدام عاملهایی گذاشته شود كه توانایی ارتباط با یكدیگر را داشته باشند. به دلیل خصوصیات عاملها و تفاوتهای آنها با اشیاء ، روشهای شیءگرایی مورد استفاده جوابگو نیستند. به همین جهت استفاده از روشهای مهندسی مبتنی بر عامل ضروری به نظر میرسد. برای استفاده از مهندسی نرمافزار مبتنی برعامل بایستی متدولوژی را که بیانگر راهنماییهایی در این راستا باشد معرفی نمود. در این سمینار هدف بررسی روشهای توسعه موثر مبتنی برعامل است، تا در نهایت بتوان متدولوژی مناسب برای حوزه کاربردی مد نظر انتخاب نمود. بر همین اساس چهارچوب سمینار در سه فصل ارائه میگردد. در فصل اول به بررسی مفاهیم برنامهنویسی شیءگرا و عامل میپردازیم. سپس عاملها به طور کامل تشریح میگردند. در فصل دوم مهندسی نرمافزار مبتنی بر عامل و متدولوژیهای موجود معرفی میگردند. در فصل آخر متدولوژیها در یک چهارچوب خاص ارزیابی میگردند.
فصل 1
برنامه نویسی شیءگرا زبانهای برنامهنویسی از دهه 50 میلادی با کامپیوترهای اولیه پا به عرصه وجود نهادند و در دهه 70 میلادی با معرفی سیمولا ،الگوهای برنامه نویسی شیءگرا موجب پیشرفت در مهندسی نرمافزار گردیدند .برنامه نویسی شیءگرا به این گونه است که نرم افزار باید با توجه به مدلهای موضوعهای حقیقی و فرضی که ارائه میکنند نوشته شود. برای یک شیء تعاریف متفاوتی ذکر شده است که بعضی از آنها را در زیر مشاهده مینمایید:
[جمعه 1398-07-12] [ 02:20:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|