دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته هنر | ... | |
سوالات یا فرضیه های تحقیق.. 6 فصل دوم: 8 رمانس…. 8 فصل سوم: 23 آرا و نظرات نورتوپ فرای.. 23 نظریۀ میتوس…. 34 میتوس بهار: کمدی.. 42 میتوس پاییز: تراژدی.. 48 میتوس زمستان: طنز و هزل.. 53 فصل چهارم: 57 فرای و رمانس…. 57 کلیات… 58 دعوت… 64
ردّ دعوت… 65 امداد غیبی.. 66 عبور از نخستین آستان.. 67 شکم نهنگ…. 68 آیین تشرف… 68 جادۀ آزمونها. 69 زن در نقش وسوسهگر. 71 آشتی و یگانگی با پدر. 72 خدایگان.. 74 برکت نهایی.. 75 بازگشت… 76 نتیجه. 78 فصل پنجم: 79 بررسی نمونهای.. 79 شروع قصه. 80 مطابقت الگو و داستان.. 88 منابع.. 91 نمایشنامه. 94 داستانی میان همین کتابهای ساده. 9 رمانس به عنوان یکی از گونههای شناخته شدۀ ادبیات سهم عمدهای از تاریخ ادبیات را داراست. به همین دلیل نظریهپردازانی چون فرای در نوشتههای خود این گونه را مورد مداقه قرار دادهاند و آن را تجزیه و تحلیل کردهاند. فرای با توجه به الگوی اسطورهای که برای گونههای مختلف ادبیات ارائه میکند، رمانس را نیز مورد بازنگری قرار داده است. در این نوشته با گذری کوتاه بر تعریف و تاریخچه رمانس در اروپا تلاش شده بر اساس نظریات نورتوپ فرای در مورد گونههای ادبی و به ویژه نظریۀ میتوسها، الگویی ساختاری برای رمانس ایرانی ارائه گردد. در این جا برای منطبق ساختن الگوی ارائه شده با نمونهای از رمانس ایرانی، سمک عیار انتخاب شده است.
[یکشنبه 1398-07-21] [ 05:46:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|