سوالات یا فرضیه های تحقیق.. 6

فصل دوم: 8

رمانس…. 8

فصل سوم: 23

آرا و نظرات نورتوپ فرای.. 23

نظریۀ میتوس…. 34

میتوس بهار: کمدی.. 42

میتوس پاییز: تراژدی.. 48

میتوس زمستان: طنز و هزل.. 53

فصل چهارم: 57

فرای و رمانس…. 57

کلیات… 58

دعوت… 64

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ردّ دعوت… 65

امداد غیبی.. 66

عبور از نخستین آستان.. 67

شکم نهنگ…. 68

آیین تشرف… 68

جادۀ آزمونها. 69

زن در نقش وسوسهگر. 71

آشتی و یگانگی با پدر. 72

خدایگان.. 74

برکت نهایی.. 75

بازگشت… 76

نتیجه. 78

فصل پنجم: 79

بررسی نمونهای.. 79

شروع قصه. 80

مطابقت الگو و داستان.. 88

منابع.. 91

نمایشنامه. 94

داستانی میان همین کتابهای ساده. 9
چکیده

رمانس به عنوان یکی از گونه­های شناخته شدۀ ادبیات سهم عمده­ای از تاریخ ادبیات را داراست. به همین دلیل نظریه­پردازانی چون فرای در نوشته­های خود این گونه را مورد مداقه قرار داده­اند و آن را تجزیه و تحلیل کرده­اند. فرای با توجه به الگوی اسطوره­ای که برای گونه­های مختلف ادبیات ارائه می­کند، رمانس را نیز مورد بازنگری قرار داده است. در این نوشته با گذری کوتاه بر تعریف و تاریخچه رمانس در اروپا تلاش شده بر اساس نظریات نورتوپ فرای در مورد گونه­های ادبی و به ویژه نظریۀ میتوس­ها، الگویی ساختاری برای رمانس ایرانی ارائه گردد. در این جا برای منطبق ساختن الگوی ارائه شده با نمونه­ای از رمانس ایرانی، سمک عیار انتخاب شده است.

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-21] [ 05:46:00 ب.ظ ]