بایست یك واسطه مناسب برای بدست آوردن عملكرد الكتریكی مورد نیاز باشند. به عبارت دیگر در حالت ایده آل radome ها ضمن آنكه بایست تمام نیازها را تامین نمایند نباید مشخصات عملكرد الكتریكی آنتن را كاهش دهند. مواردی كه در مشخصات الكتریكی كاركرد یك محفظه مورد توجه هستند عبارتند از: میزان شكست پرتو، انحراف پترن تلف انتقال و قدرت انعكاس یافته بدلیل حضور radome.

یک radome در معرض فشارهای حرارتی و بارهای هوائی محیط اطرافش قرار می گیرد. فاكتورهائی نظیر باران، یخ، برف، تگرگ و ارتعاش بر ساختار و عملكرد الكتریكی محفظه تاثیرگذارند.

Radome ها در دو دسته عمومی تقسیم بندی می شوند. محفظه های هوائی و محفظه های زمینی و دریائی. سطح مقطع محفظه ها نیز بدین صورت طبقه بندی می شوند: تك لایه های یكنواخت A,B,C sandwich، دی الكتریك های فلزاندود شده و سازه های فضائی.

آنچه در پی خواهد آمد بررسی انواع محفظه ها و سطح مقاطع موجود و عوامل و شرائط الكتریكی و محیطی در كاهش یا بهینه سازی عملكرد آنتن رادار است تا با وجود آنها كارآئی آنتن رادار تحت تاثیر قرار نگیرد.

فصل اول: آشنائی با Radome

  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

1-1- تعریف Radome و عملکرد آن

پوشش های گنبدی شكل آنتن رادار، آنتن ها را از معرض عوامل محیطی حفاظت می كنند. علاوه بر این با در نظر گرفتن مشخصه های آیرودینامیك، حرارتی و ساختمانی radome یك واسطه مناسب برای بدست آوردن عملكرد الكتریكی مورد نیاز می باشد. در حالت ایده آل radome ضمن آنكه تمام نیازها را تامین می نماید نباید مشخصات عملكرد الكتریكی آنتن را كاهش دهد. در عمل، عملكرد الكتریكی radome نمی تواند حداكثر باشد چرا كه باید حداقل نیازهای سایر موارد نیز برآورده شود.

ملاحظات الكتریكی

موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1398-07-12] [ 12:12:00 ق.ظ ]