تداعی برند یا برداشت از برند با همخوانی با برند | ... | |
پایان نامه درباره تداعی برند:-تداعی برند تداعی ها و همخوانی ها معرف مبنایی برای تصمیمات خرید برای وفاداری به برند هستند و همچنین آفریننده ی ارزش برای شرکت و مشتریانش میباشد . آکر(1991) این منافع را به این صورت لیست میکند: کمک به پردازش و بازیابی اطلاعات، تمایز قائل شدن برای برند، ایجاد دلیل و منطق برای خرید، آفرینش احساسات و نگرش مثبت و حمایت از ترویج و توسعه . تداعی برند به عنوان عنصر کلیدی در تشکیل و مدیریت ارزش ویژه برند میباشد. (ریو [3]به نقل از حسینی و همکاران، 1390، ص90) به عقیده آکر تداعی برند رابطه نزدیکی با آگاهی برند دارد . او تداعی برند را ارتباطی در حافظه با یک برند تعریف کرده است. یا به عبارتی هرچیزی که در حافظه با برند در ارتباط است تداعی برند تعریف میشود . (پاپیو[4]به نقل از ابراهیمی و همکاران، 1388، ص167) تداعی برند میتواند قصد خرید مصرف کنندگان را براساس یادآوری اطلاعات برند تحت تاثیر قرار دهد. (کلر، 1993، ص11)به عقیده گیل (2007) تداعی برند برای برند ها ارزش منحصر به فرد ایجاد میکند که آنها را از سایر برند ها متمایز مینماید. تداعی برند باید قدرت و مطلوبیت و تمایز کافی در نزد مشتری برخوردار باشد تا مزایای برخورداری از امتیاز تداعی برند قوی که عبارت است از بهبود تصویر ذهنی مشتری از برند ( ارتقای سطح دانسته های مشتری از برند) افزایش تکرار و حجم خرید به جهت ایجاد نزدیکی میان مشتری و برند برخوردار شوند. (پاپیو به نقل از ابراهیمی و همکاران، 1388، ص167) به عقیده اکر تداعی برند میتواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثر باشد. 1. کمک به پردازش اطلاعات [5]2. جایگاه یابی برند[6] 3. دلیلی برای خرید نام تجاری 4. ایجاد انگیزش[7] و احساسات مثبت 5. توسعه برند[8] .(اکر، 1991، ص85) ارزش برند زمانی بالاست که مصرف کننده با نام تجاری آشناست و در ذهن او برند قوی و منحصر به فردی وجود دارد. و به صورت سلسله مراتب اثرات، این تداعی منجر به یک پاسخ رفتاری یا ارزشی میشود. یکی از جنبه های کلیدی تداعی برند تاثیر پاسخ برند بر اساس تجربه های گذشته مصرف کننده از برند در طول زمان میباشد.(کل و ون والپچ[9]، 2014، ص1502) دیان [10]برداشت از یک برند را به عنوان « هرچیزی از یک برند که با حافظه در ارتباط است » معرفی میکند . به نظر او برداشت هایی که سه هدف زیر را تامین کنند ارزشمندند:
ایجاد وجه تمایز 2. تمایل مثبت برند3. کمک به مصرف کنندگان هنگام بازیابی اطلاعات . برداشت ها از یک برند به مصرف کنندگان کمک میکند تا در مورد ارزش آن به قضاوت بپردازند و بر قضاوت مصرف کنندگان در مورد اینکه محصول با ارزشی است یا نه، تاثیر میگذارد.(دیان به نقل از سلطان حسینی، 1390، ص90) [2] Chen [3] Rio [4] Pappu [5] Information Processing [6] Brand positioning [7] Motivation
[یکشنبه 1398-07-21] [ 05:22:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|